Aaaaajjjjj!!!!!!!!!!!!

Det gör J-Ä-V-L-I-G-T ont att dra ut en visdomstand. Det är INTE billigt. Och det tog mer än en hel timme med tången innan den 4cm långa tanden var ute.

Jag vill bara meddela det!

söndagskväll

Ja, nu väntar två ganska intensiva veckor får man ändå säga. Eller... intensiva är de egentligen inte. Jag ska ner till mamma i slutet på veckan och så ska jag på en utbildning med Anthony Robbins (www.anthonyrobbins.com) som är i Köpenhamn. Det ska bli otroligt spännande.

Jag vill uppmana alla läsare som inte redan gör det att passa på att läsa lite bra böcker om personlig utveckling. Det finns så mycket spännande att lära sig och fortsätta utvecklas som person på ett bra sätt.

Några av mina favoriter, som jag nämnt här tidigare:

The Slight Edge - Jeff Olsen
Unleash your power - Anthony Robbins
Think and grow rich - Napoleon Hill

Det finns många andra också.

Rollspelet idag var helt otroligt bra. Förutom Fredrik och Jonas så var det Karl och Jens, två av Fredriks kompisar som jag verkligen tycker är helt fantastiska killar. Det var riktigt bra spel... otroligt stark story om hur en vänskap mellan fyra collegekillar faller samman över en termin....

Nåja, det var väl det hela från rapporten ikväll. Inget avancerat. Lev väl.

rollspelsdagar

Det är intensiva rollspelsdagar.... fredag-lördag-söndag med rollspel och sen mer rollspel nästa helg. Hej och HÅ. Men skoj med en massa Call of Cthulhu

Coca-Cola

....snökyld Cola light är riktigt god. Hade lämnat ett par burkar på balkongen som jag fått av Bennie och imorse var de täckta av ungefär 2dm snö som fallit. Det var härligt att likt en kanin gräva i snön för att hitta guldklimparna och borsta av snön för en PERFEKT kyld, call cola.

Ibland är det små ting som gör det.

barnhem

Jag lovade ju en bild på barnhemmet och här kommer den. Jag, två karmeliternunnor och en massa barn :)

Brasilienbilder

Så, nu kommer de äntligen... det tar en stund att få fram bra bilder och minska ner och allt. Jag fick låna lite från andras kameror, men det går nog bra. Här kommer lite bilder från min resa till Brasilien.

nära till stranden

Det här var utsikten när man öppnade verandadörren på resorten ungefär. Några meter gräsmatta, några meter strand och sen havet. Härligt!

strand med utsikt
badstrand
Ja, det var ungefär såhär det såg ut....

pool

Och om man ville slappa i poolen gick det givetvis bra. Restauranger och barer låg precis intill så det var lätt att få en fruktjuice om man ville.

me in action

Allt var ju inte bara vila. Vi hade en hel del utbildning. Jag hade ingen större roll, men gjorde en presentation och agerade konferencier.

Massor av god mat

Och maten gick inte av för hackor. Här är från en av lunchrestaurangerna i Rio, där vi fick kött serverat och skuret från grillspettet direkt vid bordet. Oxfile, ryggbiff, fransyska, gris, lamm, kalv, kyckling, oxkött, nötkött...

vårt hotell i rio

I Rio bodde vi på exklusiva Excelsior mitt på Copacabana.

utsikt från hotellets tak

Från hotellets tak hade man den här utsikten...

corcovado
Men allra bäst utsikt över Rio hade man här, på Corcovado, där 40 meter Jesus vakar över Rio och dess 16 miljoner invånare. Berget där statyn ligger är 700 meter över havet så man har en "rätt bra" utsikt.

kaffeplantage
Vi besökte också en kaffeplantage utanför Rio, otroligt fascinerande och verkligen att stiga tillbaka i tiden.

jag vid middagen

Sista kvällen hade vi en avslutningsmiddag. Jag känner knappt igen mig på bilden, jag ser ju nästan vuxen ut. ;)

Så, en liten sammanfattning av resan till Brasilien i bilder. Nu måste jag jobba lite :)

Hemma igen

Ja, det försvann några dagar där när jag var i Brasilien och när jag kom hem var jag tokförkyld och hade hosta och massor att göra. Men jag måste ju sammanfatta resan och det kan ta evigheter så jag får välj börja här och nu.

Vi kom något försenat från Arlanda, vårt flyg var inställt, men de trevliga norrmännen hämtade upp oss. Vi landade i Lissabon och bodde lyxigt på Hotell SAS Radisson där och fick en superbuffé på kvällen. Jag smet iväg för att se Colombo, Lissabons största shoppingparadis och köpa lite kalsonger och t-shirts - jag hade checkat in hela bagaget bara för att upptäcka att det inte finns några klädbutiker på Terminal 2, Arlanda. Nåja, det där har ni hört om redan tror jag i mitt förra inlägg.

Väl nere i paradiset på Portobello Resort i Brasilien var det bara att njuta i tre dagar, helt fantastiskt. Vi fick även se Rio från sin bästa sida, och den är bättre än den värsta. Hundra meter från hotellet levde gatubarnen och man kunde bli rånad i princip om man gick på gatan hundra meter från dörren. Så det gjorde jag inte. De som besökte nattklubbarna vilket jag skippade, upptäckte att alla kvinnorna var prostituerade och inte alla var kvinnor heller...

Jag har en massa bilder, men de är för stora än så länge, så jag får berätta och visa fler bilder senare, jag måste sova lite. Kanske det kan bli lite i helgen.

I paradiset

Det finns inte mycket till internet i Brasilien, men i ovrigt aer det paradiset pa jorden absolut.

I Lissabon fick jag passa pa att aka ivaeg och handla lite klaeder, vi hade fatt radet av flygbolaget att checka in bagaget hela vaegen, men nu vet jag att Terminal 2 pa Arlanda inte har nagra kalsonger tioll salu. Det var en haerlig upplevelser, Colombo kopcenter i Lissabon aer GIGANTISKT. Tre Kistagallerior eller Center Syd ungefaer i storlek, allt i en stor byggnad somliknade ett slott.

Det stor mig att inte ha a ae oe, men i far leva med det. Pa resorten Portobello aer det helt fantastiskt, vi aer omgaerdade av gronskande djungler som klaettrar over bergsmassiven ner mot den kristallbla bukten daer vi badar. Ett stort langhus med vasstak aer centrum och samlingspunkt med bar och restaurang, och pa graesmattorna gar maerkliga faglar omkring.

Mitt rum aer en 50 kvadratmeter med for-rum och enorm dubbelsaeng att vraeka sig i. Jag vaknar pa morgonen och drar for jalusierna och oppnar min altandorr. Tre meter graesmatta och tio meter strand skiljer mig fran Atlantens vackra vagor.

Utsikten aer fantastiskt och tempot aer lugnt. Vi har ungefaer 28-30 grader och 90% luftfuktighet. Livet aer gott.

Igar hade vi utbildning pa kvaellen istaellet for pa dagen och det slog sa vael ut att vi kor det idag igen. Maten aer inte heller nagot som gar av for hackor. Grillad tournedous fran Argentina i buffén, faersk frukt av alla de slag och maengder av annat gott.

Det var min forsta rapport fran Brasilien. Inte helt fel, eller hur?

Hur aer vaedret hemma?

imorgon: Rio

Nu är det fredag kväll och jag väntar på att det ska bli dags för resa till Arlanda. Det är skönt i Uris soffa med lite kall cola efter en härlig middag. Det har varit en lugn och sansad dag som mest gått ut på att träffa lite leverantörer, hämta lite prylar och dricka lite eftermiddagsöl. Värre kan man ha det.

Ikväll har jag ätit en riktigt god burgare på ett steakhouse och skulle sedan gått ut men kände att en lugn hemmakväll var precis lagom i goda vänners lag. Ska försöka lägga mig i vettig tid och sova ut ordentligt. De närmsta två dagarna blir mest flygplan.

Jag och Fredrik har förresten börjat på ett spännande projekt. Det får vara hemligt så länge.