I paradiset

Det finns inte mycket till internet i Brasilien, men i ovrigt aer det paradiset pa jorden absolut.

I Lissabon fick jag passa pa att aka ivaeg och handla lite klaeder, vi hade fatt radet av flygbolaget att checka in bagaget hela vaegen, men nu vet jag att Terminal 2 pa Arlanda inte har nagra kalsonger tioll salu. Det var en haerlig upplevelser, Colombo kopcenter i Lissabon aer GIGANTISKT. Tre Kistagallerior eller Center Syd ungefaer i storlek, allt i en stor byggnad somliknade ett slott.

Det stor mig att inte ha a ae oe, men i far leva med det. Pa resorten Portobello aer det helt fantastiskt, vi aer omgaerdade av gronskande djungler som klaettrar over bergsmassiven ner mot den kristallbla bukten daer vi badar. Ett stort langhus med vasstak aer centrum och samlingspunkt med bar och restaurang, och pa graesmattorna gar maerkliga faglar omkring.

Mitt rum aer en 50 kvadratmeter med for-rum och enorm dubbelsaeng att vraeka sig i. Jag vaknar pa morgonen och drar for jalusierna och oppnar min altandorr. Tre meter graesmatta och tio meter strand skiljer mig fran Atlantens vackra vagor.

Utsikten aer fantastiskt och tempot aer lugnt. Vi har ungefaer 28-30 grader och 90% luftfuktighet. Livet aer gott.

Igar hade vi utbildning pa kvaellen istaellet for pa dagen och det slog sa vael ut att vi kor det idag igen. Maten aer inte heller nagot som gar av for hackor. Grillad tournedous fran Argentina i buffén, faersk frukt av alla de slag och maengder av annat gott.

Det var min forsta rapport fran Brasilien. Inte helt fel, eller hur?

Hur aer vaedret hemma?

Kommentarer
Postat av: mother

Låter helt sagolikt. Här hemma är det inget vidare ett par grader kallt lite hagel så marken är vit skithalt på villagatan och allmänt rått ute.
Ta många foton och dela med dig när du kommer hem
kram

2007-02-06 @ 14:53:10
Postat av: Jennie

Det är vinter här!!! Snö och kallt! Men du kan väl hälsa till Maivor om du ser henne! *skrattar elakt* Hon semestrar ju där någonstans.... *kram*

2007-02-06 @ 19:17:04
Postat av: Joakim

Oh, det verkar toppen! Njut av sol och bad och god mat (rätt mycket kött i den sydmaerikanska dieten har jag hört :D).

/J

2007-02-07 @ 10:00:58
Postat av: Saschen

Det är fint.. och kyligt... Det är dåligt med moln på himlen och dagarna är i regel riktigt fina =) Skulle önskat snö på backen bara.. annars känns det som tidig vår, som om det redan vore mars... Det låter ju som om du har det hur bra som helst, hoppas det är så bra hela tiden igenom som du är därborta :) Gnufint! ;)

2007-02-08 @ 03:12:38
Postat av: Kajsa

Här i S e d helt ok,idag har solen stralat och det har varit utan-jacka-väder. Jag har vatt i Sevilla pa konferens + midag + fest m jobbet; hela Andalusien (ca 300 pers) m hotell & allt betalt.Fast en natt,inte som i Brasil!
KRAM

2007-02-10 @ 23:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0