Brasilienbilder

Så, nu kommer de äntligen... det tar en stund att få fram bra bilder och minska ner och allt. Jag fick låna lite från andras kameror, men det går nog bra. Här kommer lite bilder från min resa till Brasilien.


nära till stranden

Det här var utsikten när man öppnade verandadörren på resorten ungefär. Några meter gräsmatta, några meter strand och sen havet. Härligt!


strand med utsikt
badstrand
Ja, det var ungefär såhär det såg ut....

pool

Och om man ville slappa i poolen gick det givetvis bra. Restauranger och barer låg precis intill så det var lätt att få en fruktjuice om man ville.

me in action

Allt var ju inte bara vila. Vi hade en hel del utbildning. Jag hade ingen större roll, men gjorde en presentation och agerade konferencier.

Massor av god mat

Och maten gick inte av för hackor. Här är från en av lunchrestaurangerna i Rio, där vi fick kött serverat och skuret från grillspettet direkt vid bordet. Oxfile, ryggbiff, fransyska, gris, lamm, kalv, kyckling, oxkött, nötkött...

vårt hotell i rio

I Rio bodde vi på exklusiva Excelsior mitt på Copacabana.

utsikt från hotellets tak

Från hotellets tak hade man den här utsikten...

corcovado
Men allra bäst utsikt över Rio hade man här, på Corcovado, där 40 meter Jesus vakar över Rio och dess 16 miljoner invånare. Berget där statyn ligger är 700 meter över havet så man har en "rätt bra" utsikt.

kaffeplantage
Vi besökte också en kaffeplantage utanför Rio, otroligt fascinerande och verkligen att stiga tillbaka i tiden.


jag vid middagen

Sista kvällen hade vi en avslutningsmiddag. Jag känner knappt igen mig på bilden, jag ser ju nästan vuxen ut. ;)


Så, en liten sammanfattning av resan till Brasilien i bilder. Nu måste jag jobba lite :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha ja, fast bara nästan vuxen :) Jag har lovat M att aldrig bli helt vuxen, eftersom det inte är något att sträva efter, utan bara vara den jag är .. det är ju också en tanke.

2007-02-20 @ 14:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0