Mighty Stegadon and Devil Dog

Igår var en RIKTIG mysdag. En sån där perfekt dag där ingen av oss var trött, gnällig eller sliten. Vi hade inga måsten, och jag gick ut med Elmo vid halv sju, men kände mig utvilad och påbörjade dagen med att sortera alla papper till firman, klistra kvitton, göra reseräkningar och sånt som legat sen flytten. Skönt att få iväg det! Jag satte in allt i pärmen så vi har ordning på pappren, och kände mig mycket nöjd. Vid tiotiden väckte jag Hannah och gjorde frukost medan hon duschade. Efter en lugn, slapp morgon vid köksbordet bestämde vi att vi ville undersöka Allum, shoppingcentret som ligger ute i Partille, bara sju minuter bort med bilen, och inte lika folktätt som Nordstan kan vara en lördag. Vi har varit där på ICA ett par gånger,men inte undersökt själva shoppingcentret. Sagt och gjort, och det blev fyra timmars shopping - mest tittande, men lite grejor fick vi med oss hem. Några billiga dataspel på rea (till PCn), ett par snygga jeans på Dressman, lite penslar att måla med (som var ganska kassa) och en ny tvättkorg som är hundra gånger mer funktionell än den gamla (tack Åhlens).

Sen åkte vi hem och målade lite Lizardmen. Det var ett långsamt, men kul arbete. Hannah jobbade på en Terradon som blev riktigt bra, jag försökta måla Model Zero i mitt nya färgschema, och se vad jag skulle satsa på, men det är inte helt lätt. Det kommer bli bone white, lightning blue, dwarf bronze och så den gröna spraybottenfärgen då såklart. Som för övrigt snart är slut, måste försöka få tag i mer nånstans, har mer modeller. Upptäckte att jag saknar 6 temple guards och 2 spearmen från senast, undrar om jag kan ha glömt en låda nånstans med figurer. Mina kavallerister är inte heller med tillbaka, insåg jag nu, och de var ju med till Fredrik, så någonstans finns det förmodligen en låda eller nåt med gubbar där, men jag ska dit på måndag så då kan jag leta lite. Eller så har väskan fler gömmor som jag missat.


(mighty Stegadon - förra utgåvans modell. Hannahs foto såklart)

Inatt har hunden varit överjävlig. Jag förstår varför folk blir mammalediga och pappalediga för att kunna vara hemma med barnen när de vaknar hela nätterna. Elmo gick ut vid elva och vi orkade inte gå ut igen med honom vid tolv innan vi la oss, och han verkade däcka - och brukar sova hela natten. Men inte inatt. Vid fem väckte han oss, och gnydde friskt vid sängkanten och gav sig inte. Ingen av oss tänkte ge efter och gå upp så dags, men se den striden vann vi inte för snart hörde vi ett digert porlande när en halvliter hundurin klädde parketten, och därefter prasslande när han upptäckte den enda väska som var kvar på golvet, en sportbag jag hade med mig på turneringen, som raskt dekorerades med tre bajskorvar. Sen var han nöjd och vi fick springa med Ajax.

Jag slumrade till, men en timme senare ville han upp igen, gnydde och ville väcka oss. Då var det inget att be för, jag klädde på mig och gick ut med honom, och jag lovar, då vaknar man. In igen och ner under täcker på Hannahs uppmaning som gosade in sig och värmde mig så jag kunde somna om.

En timme senare.... japp, ni gissade rätt, dags igen för gnyende hunden. Nu tog Hannah tag i saken och gick ut och gav honom mat så han lugnade sig. Sen var det lugnt i... just det, en timme. Sen gnydde han och ville upp till oss och fick ligga där och gosa i en timme medan han busade, sov och slappade om vartannat. Och sen gick jag upp, något groggy men ändå.

Puh. Det är lite skillnad från att ha orm, där det jobbigaste på morgonen var att två hundrawattslampor gick på med timer halv åtta. Det har ju lite att göra med att man bor i lägenhet också. Hade vi bott i hus hade man kunnat bara öppna en altandörr och släppa ut hunden för behoven på morgonen. Och ryktet säger att han kommer bli bättre på att hålla sig, att han bara är valp, men jag förstår nu på ett helt annat sätt vad det innebär att vara småbarnsförälder och vakna varje natt. Och ändå är han så söt där han ligger att man inte kan göra motstånd och älska honom ändå.

Idag... har vi inga planer. SKÖNT! Vi ska ta en långpromenad med Elmo så han är riktigt slut ikväll tänkte vi, om vädret håller i sig. Och så hoppas jag få målat klart Model Zero.

Kommentarer
Postat av: Bmamma

Finns det inte hudblöjor

2009-03-01 @ 10:00:22
Postat av: Alex

Vilken pärs! Det är nog lite därför jag fortfarande starkt motsätter mig flickans önskningar om en hund... Jag är nog inte redo för allt det där, än.

2009-03-01 @ 16:33:05
Postat av: Alex

Förresten var det grymt bra målat! Kul! Nu sysslar du visserligen med Warhammer - men vad säger du om Blood Bowl? Just nu är vi 3 entusiaster som tänkt börja - vad säger du?

2009-03-01 @ 16:35:12
Postat av: Fredrik

Solid victory. Jag är nöjd. Och

2009-03-01 @ 17:46:50
Postat av: Eva-camilla

Vet inte riktigt vad man ska kommentera om dom här "gubbarna"...haha Men dom e ju fina att titta på! och fyller säkert sin funktion!



Ang Elmo så LOVAR jag att det snart är över! vänta bara tills han börjat skolan så kommer han inte att orka störa på natten & morgonkvisten mer!

Kramar

2009-03-01 @ 19:44:15
URL: http://evamum.blogg.se/
Postat av: Björn F

Skönt att höra Eva! :)Kram!

2009-03-03 @ 08:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0