Bloggar och skolan

Min mamma funderar på att skaffa blogg - ÄNTLIGEN! En liten kattblogg när hennes katt kommer sen, i påsk är det väl? Hannah älskling, vi har ett mission! Skaffa mamma en fin blogg och visa hur man fixar och trixar med bilder och skriver och sånt.

Själv blir jag mer och mer övertygad om att Hannahs idé är bra. Min domän, flintberg.com, är ju en väldigt bra och lätt domän och den kommer man ihåg. Där tänkte jag kanske lägga en helt ny blogg, som börjar från noll och redan från start ska vara alla mina olika sorters inlägg. Mycket bra. Fräscht och nytt. Men då får vi nog attan börja titta på en design snarast, för jag vill ju vara igång och skriva snart. Får skriva lite tankar och inlägg i word så länge :-). Har redan lite designtankar, får ta dem med darling sen.

Fick ett citat av min käre kollega idag som visar på varför det är viktigt, det vi gör på jobbet:
"Jag har likadan dator som min skola har, och det är faktiskt pinsamt"

Och så sist men inte minst lite sköna World of Warcraft-citat med relation till Bibeln (för er som inte vet vad WoW är):
GIKE: "Japp människan kom från ingenstans och blev bannade från paradiset för att man åt från ett magiskt träd - makes sense!"
 
P1nGvin "Har en GM bestämt att man inte får äta från trädet är det klar man blir bannad om man gör det, men jag tycker att det var lite dåligt att det skall ta sju dagar att skapa två karaktärer. Dessutom kommer alla level 1 från ingenstans"

VAPE: "Ska man göra två perfekta karaktärer som skall pwna allt så krävs det säkert eftertanke. Sedan måste det vara ubersvårt att inte ha en gameguide, hade han haft det skulle Adam och Eva kunnat owna ormen dirre! Game guides kom långt senare, efter level 40. Jesus tog crit på korset och orkade inte gå tillbaka från res-pointen"
 
DABRINKO: "Fatta att Jesus inte orkade logga in igen när de campade hans corpse hela tiden"
 
STORM: "Hmm, tog sju dagar för honom att få tag på spirithealern, men då var han så trött på greifers som Pountus Pilatus att han bytte server direkt"
 
SYMTHOM: "Men den riktiga greifern måste var Judas som inte kunde hålla sig inne i guilden, orka sånt liksom!"
 

Kommentarer
Postat av: Alex

På sätt och vis roligt, men ack så nördigt. Och i vissa fall slår det bara över och blir lite för mycket. Men kul grej.

2009-03-06 @ 15:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0