06.59, lördag

Det är inte alltid man är tacksam över att få sova ända till halv sju en lördagmorgon, men jag är det. Speciellt med tanke på att vi sovit så illa de senaste nätterna. Elmo har prövat att sova i sängen ett par dagar, det stod på webben att det var väldigt bra för denna sällskapliga ras. Det är möjligt. Men det är inte bra för hans föräldrar. Första natten gick bra. Andra var en katastrof och jag räknade in tre timmars sömn mellan midnatt och 03, och inte en sekund till.

Så att få sova i ett sträck från 11-6 och sen ligga och dra sig en halvtimme efter att han varit och kissat var ju väldigt skönt. Nu sitter jag och tittar ut över trädgården i Ekeby. Idag blir det dop i Getinge (ja, det blir lite bilande den här helgen, hunden kan ju inte vara ensam hur som helst).

Veckan som gått och den som kommer är ganska hektiska på jobbet, pga konferenser som vi anordnar och en dragning i Stockholm ihop med riksdagens eu-upplysning med anledning av EU-valet. Det är ett mission det vi har, att förändra den svenska skolan så att den utgår från elevernas behov, drömmar och talanger istället för från ett stelt system som inte tar hänsyn till personliga egenskaper och inte alltid förbereder eleverna på hur arbetslivet ser ut.

Nu är det tidig morgon och jag har den där stunden för mig själv som jag värdesätter så mycket, när jag kan tänka, skriva och klura. Hoppas grabbarna hade skoj igår, jag hade inte möjlighet att vara med och spela pga allt resande. I normala fall träffas vi gamla Åstorpsmänniskor en gång i månaden, andra lördagen varje månad, och spelar spel och äter skräpmat och är nostalgiska och blir tonåringar för en kväll. Underbart. Hoppas ni hade roligt igår boys!

Nu ska jag njuta av morgonen och ge Elmo mat så han lugnar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0