Fredagskväll

Ja, det blev till slut en fredagskväll här med. En rapport kring ett EU-projekt som jag ska sammanställa har tagit mer tid än beräknat och blev en riktig långkörare, men jag lägger några timmar på söndag istället och njuter av fredag och lördag så jag får ny energi.

Jag sitter också och klurar på Stefans nya spelkampanj som ska bli jätteskoj att spela i. Tyvärr kan jag inte komma ner i februari, det är precis innan jag ska till Sthlm i en hel vecka och jag tror vi kommer behöva få alla helger vi kan för att få ordning på torpet är. Det är lite synd, men jag får väl ladda för mars istället.

Hur är livet då? Jo, jag är oerhört nöjd. Jag har ett fint hem, även om jag saknar soffa och tv-bord. Jag har en fantastisk sambo som gör mig glad, som inte gnäller när mitt jobb kräver att jag jobbar konstiga timmar, som fixar och trixar, som blir glad när jag gör saker för henne, och som tar hand om vår lille Elmo. Och så har jag ju Elmo, vår lille valp.

Här kommer lite bilder från Elmos värld. Han döptes till King av sin uppfödare och när man ser bilderna förstår man varför. Än så länge är han bara en liten prins, men han blir nog en riktig lord när han blir stor. Jag får börja hitta på töntiga små epitet på honom som bara jag och andra gaming-inspirerade läsare kommer förstå. Master of Rats (ja, Jonas, han är en råttjägare... kom ihåg det den 21:a), Lord of the Lawn and Dawn och andra tillnamn borde passa på honom.


Ni ser ju, det är tur att han inte är större än en smurf, annars kunde det gått illa....


Hans favoritleksak som hittills motstått det mesta. Vi får väl se...


Herren av den gosiga flodhästen (som heter Augustinus och som var en present när jag låg på sjukhuset från Peter och Frida). Alla bilder ovan är såklart min kära Hannahs verk.



Ikväll blir det Let's Dance. Lite bisarrt i sammanhanget är att Tony ringde min telefonsvarare i förrgår. Irving alltså. Och ville fixa med några fakturor som han glömt betala. T-t-t Tony, man ska betala sina räkningar! Det kan ni tänka på när han sitter där. :)


Kommentarer
Postat av: Jonas

Ihhh! Master of Rats - Terror causing large creature! Ruuuuun!

2009-02-03 @ 10:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0