Ett nytt år med raketfart

Det sköts raketer och det dracks bubbel. Och drinkar. Vi var alla lite trötta igår. Hannah för att hon blivit sjuk igen, vi andra av mer självförvållade orsaker. Och nu är det 2009. Ett nytt år, med nya utmaningar. Jag hade hoppats att januari skulle bli en månad av relativt lugn, med en lugn flytt och avslappning, en chans att slappna av innan det nya jobbet. Ha.

Dubbel-ha.

Jag har nu bokat in exakt varenda dag med aktiviteter fram tills jag formellt blir anställd. Och jag har en enorm mängd jobb som ska göras innan. Å andra sidan är jag glad att jag ska få lite extrapengar i plånboken. Det kan behövas, med tanke på att det ska köpas lite möbler och lite nytt.

Allt flyttande är nu planerat i alla fall, förutom att jag ska ringa Göteborgs energi och hitta ett bra elbolag till oss. Frågan är om man skulle investera i att köpa egna andelar i ett vindkraftverk. Då köper man sedan el till i det närmaste självkostnadspris. 13,8 öre per kWh. Eller 57,8 öre per kWh med alla skatter påslagna. Fortfarande hälften av vad de billiga bolagen har. En bra investering inför framtiden. Nackdelen är att man måste upp med pengar till andelarna.

Fast fasen vet om det inte är värt det, om man kan trolla fram pengarna på nåt vis. Nu måste jag jobba lite. Vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0