några tankar på morgonkvisten

Det är en ganska slaskig, kall morgon. Som vanligt. Göteborg tycks vara en blötare stad än Malmö. Det var så sist jag bodde här också. Vädret ÄR faktiskt sämre här. Ett par grader kallare och 20% mer regn - minst. Rent statistiskt är Borås Sveriges regnigaste stad, och vi är inte långt borta från Borås. Det drar in häröver innan det ska över till Borås, och sen får de väl lite till.

Dagarna bara rullar på, hur fort som helst. Jag går upp mellan sex och halv sju, går ut med hunden. Dricker en kopp te och surfar lite. Matar hunden och går ut igen med den så Hannah ska få sova ut lite längre. Sen sticker jag till jobbet. Jag är lat och kör oftast. Det är billigare att köra än att ta vagnen eftersom jag parkerar gratis - och det går fortare. Och jag är lat. Och sen är det jobb, och sen hem, hunden, middag, småfixar hemma, däcka i soffan. Sen lägga sig vid elva, dagens bästa stund att få mysa ner sig med Hannah under våra täcken (inget dun längre), och läsa en kvart innan vi båda däckar.

Därför blir bokrean och andra små saker vi kan göra jätteviktiga. Vi har inte tiden att gå på fik eller stan. Vi har inte haft en enda helg sedan vi flyttade hit där vi inte haft "måsten" eller haft olika planer på varsitt håll, eller där nån av oss varit sjuka. Inte en enda, och vi har bott här i 1,5 månad. Det är sex helger. 0 bara för oss själva utan en massa "måsten" för lägenheten. Vi har den här helgen däremot. Inga måsten (vad jag vet). Detta är andra helgen med vår soffa. Det ska bli så SKÖNT. Böcker, måla lite gubbar kanske(?), gå på stan om vi orkar, testa nya fiket nere vid Olskroksttorget som har öppet till 22, kanske testa Tidbloms pub som är i huset, vi har inte varit där än. Vi får se, en helg utan måsten i alla fall. Jag längtar verkligen.

Satt här och läste Hannahs inlägg från igår. Det är så fint skrivet. Min älskling <3, du är det finaste jag har!

Det ösregnar ute. Bra, då behöver jag inte tvätta bilen än på ett tag. Tur den står utanför dörren precis. Dags att gå ut med hunden.


Kommentarer
Postat av: Petrich

"Det ösregnar ute. Bra, då behöver jag inte tvätta bilen än på ett tag." hahaha! tänk positivt ;)

2009-02-26 @ 10:49:54
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: Fredrik

"Måla lite gubbar... " You are on a roll, man:)

2009-02-28 @ 09:50:14
Postat av: Alex

Bra att ni får någon slapp helg ihop! Hoppas ni nu får mycket tid att andas och att ni bara kan få "vara" tillsammans... Ta hand om er :)

2009-02-28 @ 15:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0