Morgonrapporten

Ännu en morgon vid köksbordet. Jag börjar bli gammal. Jag var alltid kvällskillen innan, men nu är jag uppe mellan halv sex och halv sju varje morgon för att rasta valpen. Sista rundan tar jag vid elvatiden, så det är däremellan som sömnen inträffar. Igår smet vi iväg lite spontant på bokrean och handlade en massa böcker, men Hannah har som vanligt bättre bilder än vad jag har, så ni får kika i hennes blogg om ni vill läsa vad det var.

Annars var väl den stora nyheten igår att HKH kronprinsessan Victoria förlovade sig med blivande prins Daniel av Västergötland. Lord Westling kanske inte är adlig, men tänk så många bönder runtom i landet som nu ser upp till den blivande mannen av folket. Eller äh, vi lever ju inte på medeltiden, och så mycket "bonde" är inte Westling direkt. Mer en backslick från Stureplansgängen. Fast tydligen en snäll backslick säger de som vet. Och som blivande kronprinsessgemål är detta den sista kritiken jag kan rikta mot honom, som övertygad rojalist är det min medborgerliga plikt att stödja de val som kungafamiljen görs utan att därtill rikta kritik mot de kungliga högheters val av partner.

Dessutom har de varit ihop i sju år. Jag tror nog Vickan vet vad hon gör. Kanska kaxigt av honom att stanna kvar genom allt, det är nog inte den lättaste relationen i världen, både med tanke på hennes position och hennes problem med anorexi när hon var yngre.

Hon har blivit otroligt mer mediatränad, det märks väldigt tydligt. Och extremt representativ. När hon var yngre bubblade det mer och var mer spontant. Nu är varje svar väl inövat och praktiskt drottninglikt. Det kommer bli en mycket kraftfull regent en dag av Victoria I av Sverige.

Om 25 minuter ska jag vara på möte, diskutera kommunikationsstrategier. Låter spännande va? Dags att mata hunden och packa väskan med andra ord. Ses!

Kommentarer
Postat av: mamma

Tidigt uppe sent i säng hårt arbetande man.

När ses vi

2009-02-25 @ 10:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0