vintermorgon

Det är verkligen rejält mycket kyligare idag än igår. Det bådar inte gott för klostret. Jag hoppas vi blir några till, fick nån avbokning nu. Men jag ska dit i alla fall, det är mitt kall att göra världen bättre.

Saker jag vill lära mig har jag tänkt på den här morgonen:
- Layout för tidning och tryck. Jag vill bli bra på att göra broschyrer och annat smått. Behöver inte vara nåt konstigt eller märkligt.
- Grundläggande filmredigering, jag har en ganska fin videokamera som jag haft sedan Dubai men aldrig använt och jag vill verkligen lära mig den.
- Arabiska, jag är fascinerad av språket som i skrift ser ut som målningar och som dessutom är ett av malmös största språk. tänk så mycket man skulle få höra på bussen. som om jag åker mycket buss, men ändå...

Nåja, jag ska ta och förbereda mig för att hämta Hannah nu, ska vara där vid tolv och ska köpa en del saker innan, och sen blir det en relaxeftermiddag. Hoppas se många av mina läsare 12.00 vid klostret norr om Tomelilla. Följ skyltarna mot Mariavalls kloster men kör rakt fram på grusvägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0