tuffa dagar

Märkligt att han inte skrev under sin födelsedag alls, tänker ni kanske. Den senaste veckan har varit så intensiv att jag för första gången sedan jag kom tillbaka från sjukskrivningen faktiskt känt av de gamla symptomen av stress. Som tur är har jag en vän som pysslar och ser till att jag inte stressar upp mig för mycket, och jag vet att jag har alla er därute också.

Det var ett projekt som körde ihop sig helt enkelt. En misstolkad kommunikation som ledde till att vi nästan gjorde en katastrofutbildning, men som löste sig tack vare en heroisk insats. Utbildningsmaterialet gjordes om nästan helt och en god utbildning kunde hållas, även om det var slitigt. Det blev till slut 32 timmars jobb på 48 timmar, ink. allt. Det gick bra då, men jag märkte efteråt att jag hade svårt att varva ner.

Och så fick jag mig en rejäl duvning av en kund för en riktigt snygg logga. Som nog var för modern för en sådan organisation.

Det blev en rejäl skitdag med andra ord igår. Det var inte mycket med mig och det var nog lite för att de kommande veckorna är lite hektiska också. Fyra resdagar nästa vecka, två veckan därpå. Sen är det lite lugnare. Jag ska fly världen till halloween och ge mig till stugan för att andas lite. Det kan vara läge.

Måtte jag få det där uppdraget för räddningstjänsten så jag kan befinna mig mer i Malmö-Lund-regionen. Jag älskar mitt jobb, och jag älskar min kund i Göteborg som är så flexibel och håller ögonen öppna för mig - men alla resdagar börjar tära lite. Jag har i snitt 8-10 resdagar i månaden. på ungefär 22-23 arbetsdagar. Jag är rätt trött på att resa.

Och jag överväger allvarligt om inte nästa lägenhet ska vara längre norrut i Skåne. Har ju vänner i Bårslöv och på Ättekulla. Just nu har jag fått möjligheten att bo i en stor fyra ett par dagar, och det har varit helt underbart. Så bra har man det inte alltid. Med riktigt kök, och en yta för att måla mina warhammerfigurer, en yta för att jobba, en yta för att titta på tv och ändå en massa yta över.

Men kolla in den här babyn! Hade det inte varit för att den kostade två miljoner och inte hade nån hiss så hade jag dreglat rejält över den. Hittade ett renoveringsprojekt tre gator från Roger också.

Och så håller jag på att bli rejält sjuk, tung i huvudet och snorig. Inte bra med tanke på helgens efterlängtade spel & lek. :(

Ni vet, karlar som blir sjuka, det är oändligt synd om oss...

Kommentarer
Postat av: Saschen

Mmm, lägenheten är mys :D Lite för dyr, även om avsaknaden av hissen inte gör så mycket faktiskt för egen del. Men mumma!

2008-10-18 @ 20:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0