söndag med west wing

Jag har kollat på West Wing en del medan jag målat warhammerfigurer och medan jag slappat och medan jag surfat runt lite och skrivit lite. Härligt värre faktiskt. Ska inte avslöja något eftersom jag vet att Fredrik håller på att kolla sig igenom, men uppmanar honom att snarast ta sig till diskussionerna om presidentvalskampanjen som hålls i slutet av Bartlets andra period som president. Det finns en del intressanta paralleller och frågeställningar att kunna diskutera med hänsyn till den nuvarande kampanjen som jag tycker skulle vara intressanta.

Jag sitter här i sängen och kollar resultatredovisningen och obs-kontot och ska försöka jobba lite idag tror jag. Jag har ganska mycket på min tallrik som sammanfaller dne kommande veckan. Jag tycker mitt arrangemang med varannan vecka resa, varannan vecka resfri har varit ganska bra.

Nu har jag totalt åtta-tio processer igång samtidigt och fler är svårt att hålla igång. Om jag ville skulle jag kunna expandera verksamheten, men då måste man ha en helt annan orderingång, och just nu är jag mest inne på att försöka bygga upp pengar så jag kan betala av lite lån på bil, lägenhet och så. Så det får bli att slita hårt och jobba mycket den närmsta tiden och varva det med helger som den här, där jag gör ingenting och i princip inte går utanför dörren. Det är sådana dagar man får städat och tvättat också. Och lagat mat.

Jag funkar ju så. Blanda och ge. 100% jobb eller 100% vila. Antingen eller. Det är tur de flesta känner mig så väl vid det här laget att de förstår det. Det är bra. Jag är lite svår ;-)

Men i alla fall. Jag har lite många bloggar nu. Fast jag behöver egentligen tre. En som jag bara skriver privat i (den här), en som jag skriver privata tankar i fast om allt möjligt och en som jag skriver jobbrelaterat i.  Men hur ska man hinna med det. Fast bloggande och webbgrejor är kul. Därför jag ser så mkt fram emot att lära mig mer om webbshoppar.

Kommentarer
Postat av: El Fredrico

Har precis satt igång med säsong 5 och sett två avsnitt. Det första avsnittet i säsong 5 var ruskigt bra. Särskilt i slutet var det väldigt känslomässigt. Elina storgrät och jag hade svårt att också hålla tillbaka tårarna. Sorkin-världsklass!



/F

2008-10-05 @ 14:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0