sista hektiska veckan på ett tag

...får man hoppas, i alla fall vad antalet resdagar beträffar. Jag har hittills 7 resdagar i November, men det kommer bli minst 4-5 till. Det är rätt högt. Förhoppningsvis får jag besked om räddningstjänsten den här veckan och med lite tur och allas böner och önskningar så får jag jobbet också. Då har jag i alla fall säkrat upp våren.

Jag har tänkt att jag ska försöka motverka stress genom att hålla min tider lite bättre och försöka att leta upp ett kontor nånstans om jag nu inte kan vara på det andra jag varit på förstås. Då skulle det bli möjligt att ha riktiga arbetstider och sluta i normala tider. Det är alltför lätt att man blir distraherad om man är hemma, även om det är väldigt praktiskt att kunna gå och ta en dricka.

Eller om jag hittar en lägenhet med plats för ett riktigt kontorsrum dårå... så man inte sitter i vardagsrummet. Just nu sitter jag i Peters "arbetsrum" som visserligen är i spelrummet men i deras stora fyra så blir det ändå en rätt bra utsikt över takåsarna och känns som en arbetsplats. Kanske inte är så för honom, jag vet inte.

Nå, dags att jobba...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0