morgon på tåget, jobbrapporten

Jag hade fått riksdagsjobbet, ska analysera utbildningsmaterialet som riksdagen använder mot skolor. Rätt så prestigefyllt, även om jag nästan är glad att det inte blev lika mycket pengar som jag trott. Det rullar på. Det märkliga är att jag är så trött och sliten, egentligen är det förmodligen mest själva resandet. Om man räknar in resorna i arbetsdagarna blir de ju rätt långa.

Den förra och denna veckan var extra tuffa. Förra med sin resa till Falkenberg och det där 32-timmarsjobbandet. Den här veckan med fyra resdagar av fem. Och sen kom nästa som var lite lugnare, bara två resdagar (Umeå). Sen stod det tomt i schemat i två veckor, men med största sannolikhet blir det en titt inom riksdagen.

Det tråkiga med alla resor är att den där vanliga vardagstiden som andra människor har, ni vet, mellan 18 och läggdags, den finns ju inte riktigt, utan det är helgerna. Inte konstigt då att jag helst av allt tar det lugnt på helgerna. Det känns naturligtvis extra hårt att pengarna för det jag gör just nu är sådana som jag redan räknat hem eftersom de faktureras varje månad och varken blir mer eller mindre.

Just nu på jobbschemat:
- EUprojekt för utbildning av flygplatspersonal
- Utveckling av webbshopp för klockförsäljning
- Utvärderingsprojekt för riksdagen (påbörjas idag)
- Utbildningsfilm till färdtjänst i Göteborgs stad
- Utveckling av sms-frågesporttjänst
- Utveckling av utbildningsportal på nätet
- Grafisk omdesign av fem olika logotyper med tillhörande grafisk profil
- Copywriting för Tony Irvings dansakademi i Stockholm
- Design och framtagning av design till ett kontor i stockholm
- Förberedelser för utbildningsdagar om EU i Umeå
- Utveckling och utbildning av lärarförbundets ombud i ledarskap och kommunikation
- samt tillhörande administration, personalvård, inköp, planering och sådant
- (IDEELLT) - Röjning av mark för kloster utanför Tomelilla (NU PÅ SÖNDAG, ALLA LÄSARE KOMMER VÄL?!)
Ni förstår kanske varför det kan bli lite tight med tiden ibland. Det är ju ganska många bollar i luften som ni ser. Men det innebär att jag förhoppningsvis inte behöver bli orolig för pengar och annat i början av året. Jag hoppas såklart på räddningstjänsten så att jag slipper RESA så förtvivlat mycket. Det är ju resorna som gör det.

Det sliter att resa. Och det tar tid.

Privat försöker jag ta det lugnt och inte springa runt och flänga en massa socialt. Min sociala krets är liten, men naggande god just nu :).

Nu ska jag skriva CV.

Kommentarer
Postat av: mamma

inte konstigt alls att du är trött min vän slow down

2008-10-23 @ 21:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0