Lund kanske?

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/292337

Lite dyr i boendekostnad, 7500 ungefär om man stoppar in 15% i handpenning, men ack så fin. Okej, köket är väldigt 50-tal i golvet och behöver ny tapet, men badrum med både dusch och bad och 20 kvadratmeter balkong är ju som ett extra rum. Lagom litet rum för kontor och stort vardagsrum med egen tydlig tv-plats och ändå plats för mer. stort kök med egen yta för nördiga spelkvällar... inte illa.

Sugen är man. Jag måste nämligen passa på innan det är dags att deklarera. Just nu är det 2006 års inkomster, deklarerade 2007 och fastställda i slutet av 2007 som ligger till grund för alla underlag. 2006 var jag fortfarande anställd i Göteborg och  hade en bra lön. Om ett år kommer jag inte få några lån, egenföretagare är ju som bekant onda människor som ska straffas.

Största problemet med att flytta i nuläget är att hitta en köpare till min existerande lägenhet i så fall. För jag har inte råd att ha två, även om jag gärna haft kvar den lilla som en övernattningslägenhet. Eller om firman köper den av mig, men det skulle innebära minst 100.000 in i handpenning och sedan en del räntor och lån dit också. Nånstans kommer ju även de pengarna ifrån.

Grrr..... fin lägenhet!

Kommentarer
Postat av: mamma

ska du kolla på lägenheten så fråga vem som gjort kaklingen i badrummet om det är en auktoriserad kakelsättare som gjort det så att det inte blir mögel och så detta är mkt viktigt säger Kalle

2008-10-19 @ 19:50:46
Postat av: Fredrik

"Jag kan inte hjälpa annat än att glutta lite på Hemnet då och då. Det kommer inte vara aktuellt att flytta förrän tidigast, allra tidigast till sommaren" Vad var det jag sa? Du kunde inte vänta:)



Klart att du ska bo större!

2008-10-19 @ 22:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0