Laget

Jag har ju velat länge. När det gäller vilket lag man håller på. Jag var HIF:are i fotboll som ung, sen blev jag efter tio år i Malmö blåvit, men sanningen är att jag inte verkligen brinner för nåt lag. Lite känns det skumt att gå tillbaka när man väl bytt till ett annat lag. Jag är nog blåvit hela vägen.

Men i Hockey är det annorlunda. Jag är ju inget jättesportfan, men Rögle BK har alltid varit underdoggen som velat ta sig upp och jag har hållit på dem sen jag var liten. Och gör det fortfarande. Det var en ovanlig känsla att känna: "WOW, mitt lag har gått upp i elitserien". Som om jag var ett verkligt fan. Jag får väl se till att åka på nån match.


Om allt går vägen så ska det där visa Rögle BK:s youtubevideo för den officiella kampsången. Som är sådär. Men det är Rögle.

Kommentarer
Postat av: mamma

När du var riktigt ung (läs liten) spelade du faktiskt fotboll själv och höll stenhårt på KIF vilken div de låg i vet jag ej med det var laget med stort L

2008-10-30 @ 16:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0