höstmorgon

Äntligen har alla referenser blivit intervjuade för upphandlingen. Nu är det nog bara nån vecka kvar innan besked, som jag hoppas på blir positivt. Då är våren säkrad, med tanke på de andra uppdragen. Och hösten ser ut att hämta sig väl också, stormarna kommer. Nu är det bara så att jag är väderberoende vid minst två, kanske tre tillfällen. Det är inte särskilt bra.

Hade en horribel mardröm inatt, en såndär när man vaknar med gåshud över hela kroppen och känner att Ondska är i rummet, närvarande. Jag tror nån stuckit nålar i en voodoodocka eller nåt, det kan inte ha varit en naturlig mardröm.

Jag kan inte hjälpa annat än att glutta lite på Hemnet då och då. Det kommer inte vara aktuellt att flytta förrän tidigast, allra tidigast till sommaren, jag är så trött på att flytta, har haft 21 hem i mitt liv tror jag att jag räknade till och det börjar kännas trist. Men även om den här lägenheten duger bra så är det bökigt framförallt med köket, att inte kunna laga mat ordentligt, och att aldrig ha plats till saker. Och ha gäster hemma blir svårt och bökigt, man kan inte ta vägen någonstans. Jag saknar min tvåa jag hade som jag fick bara för att gubben dött på golvet ochd e behövde slipa parketten. Men den har blivit svindyr bostadsrätt nu.

Och jag är lite kinkig, för nästa bostad ska bli en bostad där jag stannar länge. Därför har jag också högre krav på den och det ska vara minst en trea. Det innebär att i Malmö kostar den runt 1,5-2 miljoner och har en månadsavgift på 3.500-6000 kronor. För er som kan er husmatematik innebär det månadskostnader på runt 8-10.000 i månaden. Den sortens utgift är jag knappast beredd att ge mig in i när vi är mitt i en lågkonjunktur. Kanske om den blir långvarig nog.

Nackdelen med att ha snålat med ekonomin så mycket som jag har i år (ta ut minimala löner osv) är att nya lån blir oerhört svårt om några år, för min årsinkomst kommer se ut som om jag vore student ungefär. Fastän firman går bra. Å andra sidan får jag väl se till att firman köper min gamla lägenhet vid det läget och så får det lösa sig på det sättet.

En sak i taget. Nu ska jag ha te först och sen jobba som en gnu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0