Söndag och tillbaka i Malmö

Ja, så var man tillbaka i Malmö. Jag hade glömt slänga räkorna som jag tagit ur frysen för att de var för gamla. Det luktade allt annat än sommaräng i lägenheten och jag har nu vädrat. Och jag fick skjuts hem, efter att ha spenderat helgen i Ekeby med Hannah och hennes familj.

Nu är en av fyra extremt hektiska veckor avklarade och jag väntar med spänning på de andra. Min kväll kommer bara handla om jobb, jag har en del saker som måste göras klara inför mötet i Madrid. Jag åker ner på tisdag, förbereder ihop med Karl och sen är det möte hela onsdagen. På torsdag kväll är det en middag med några nyckelpersoner som vi ska delta på och jag antar att torsdag dag ska bli utveckling av projektet.

Fredrik fyller år på onsdag förresten och det innebär att Bennie (väl?) fyller år på tisdag tror jag :-). Jag måste tillstå att jag är helt borta när det gäller födelsedagar, kan glömma bort datum väldigt lätt. Märkligt, med tanke på att jag har bra nummerminne.

Just nu är det mycket lägenhetssökningar. Jag tror att steg 1 var att inse att den sortens lägenhet jag vill skaffa har jag inte råd med, utan det får bli något som mer motsvarar ekonomin, även om det innebär att inte bo så stort eller så centralt som hade varit önskvärt. Och så får det bli en satsning på något större på sikt istället. Om några år kanske.

Jag har fått en ny design förresten. Hannah hjälpte mig lite. Och med lite menar jag att hon gjorde allt och jag satt bredvid och sa ungefär vad jag ville ha - 20 minuter senare så hade jag fått inte bara en nytagen bild utan även en ny bloggdesign som känns trevlig och fräsch. Fantastiskt!

Jaa, vad mer att rapportera. Nästan inga kommentarer kring att jag ska flytta till Göteborg här i bloggen. Antingen är folk lättade över att jag ska få fast jobb (hej mamma!), eller så är de oroliga att de inte ska få se mig mer (Åstorparna?), men det har varit rysligt tyst i alla fall.

Nu blir det Madrid i veckan och förhoppningsvis ska jag kunna använda blåtanden för att ta bilder med mobilen så ni kan få se lite vyer därifrån. Bloggen blir ju så mycket roligare med bilder.

Så, nu har jag bloggat, nu blir det arbeit. In i dimman, fast inte lika roligt som när det är fest.

Kommentarer
Postat av: fredrik

Vilken snygging på kortet!:)

2008-11-23 @ 22:15:36
Postat av: Anonym

Shit vilket kort!



Kan inte du be Hannah ta kort på Fredrik också så att jag får ett fint kort på honom? :-P



Lycka till i Madrid!

2008-11-23 @ 22:22:59
URL: http://mammaledigt.blogg.se/
Postat av: mamma

ett fast jobb innebär förhoppningsvis att du lär dig sluta jobba vid 5 och ägnar fritiden åt dig själv stämmer det???

sen är ju Göteborg längre bort än Malmö så det är på minus sidan.

Men det viktiga är att du är nöjd med ditt liv och det tror jag du kommer att bli trots att du måste bosätta dig i Götet.

2008-11-25 @ 22:00:18
Postat av: mamma

jag hoppas ju att ett fast jobb inenebär att du slutar jobba vid 5 och ägnar fritiden åt dig själv???

Sen är ju Göteborg längre bort än Malmö så det är minus.

Att du är nöjd med ditt jobb och ditt liv är det viktigaste sen var det är kanske inte spelar roll eller??

2008-11-25 @ 22:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0