höstmorgon på tåget

Nu sitter jag på ett tåg som susar fram genom Smålands skogar. Här finns det alla möjligheter att tänka. Jag har en hel hög med olika arbetsuppgifter som väntar mig, och jag ska ta mig an nästa alldeles strax, men ville ha en liten paus i min vardag. Helst hade jag velat ringa Hannah, men täckningen är så usel på tåget och hon verkar inte vara online, så hon är nog redan på väg till Malmö med sin kompis Petra.

Kommer inte ses förrän på fredag, huu. Men å andra sidan ska jag spendera hela helgen där med henne, och förhoppningsvis vill hon spendera nästa med mig när jag återigen varit borta i nästan en vecka, Madrid den här gången. Ska i och för sig bli väldigt skönt med lite sol, men det är flänga, flänga nu och jag längtar efter helgen, ska stänga av telefonen helt och bara umgås med Hannah lite grann.

Snart är allt flängande över. Åtminstone det flängande som innebär att jag åker till Göteborg. Hade jag bott i Göteborg hade dessa tre veckor inte varit tre veckor med totalt 12 dagar hemifrån, utan 4.

I veckan ska jag kolla på tre lägenheter. Två av dem är heta kandidater. Båda ligger på Johanneberg, ett trevligt område precis söder om hjärtat av Göteborg. Den ena är lite mindre, ligger närmre centrum, på promenadavstånd till Avenyn (och inte promenadavstånd så som mäklarna säljer, utan i verkligheten - mäklare måste vara utrustade med maratonkroppar för man kan bo upp till en mil från avenyn och ändå heter det "Avenyn ligger på promenadavstånd").

Det ska bli spännande att se vad som ska hända. Men samtidigt känner jag att pengarnas tyngd vilar över mig nu, det blir tight och hårt och slitigt. Det är lite tight, helt enkelt. Men oj vad jag längtar efter att få ett hem. Så det får gå helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0