Swedbanks välsignelser!

Det finns många sätt, bra och dåliga, att genomföra en dag. Idag blev en riktigt kass dag får jag nog ändå säga. Jag gick in på mitt företagskonto för att se om det börjat komma in lite pengar från fakturorna som låg ute - men såg istället att det låg lite konstiga kostnader ute, småbelopp på några hundra.

Som tur är har Swedbank en policy att betala tillbaka medan utredning pågår. När den här skimningen skett är det ingen som vet. Jag har mig veterligen aldrig varit oförsiktig med kortet, tvärtom. Och här i UK så måste man ju ha både pinkod och chip, så det brukar inte kunna vara någon vanlig skimning. Banken sa att det kan ha varit närsomhelst när man använt kortet, svårt att säga. Jag tar ju dock sällan ut kontanter (läs: nästan aldrig) på företagskortet så det måste vara någon mer avancerad form av skimning.

I vilket fall blev jag lite nervös när det fattades sexsiffriga belopp på kontot. Det kommer vara tomt några dagar, men i början på nästa vecka får jag förmodligen tillbaka pengarna. PUH! Snacka om att bli orolig över vad som hänt. Det är ju rätt stora belopp som försvunnit. Bra att bankerna har pengar.

Ikväll ska vi på The Devonshire Cat, vår lokala pub. En kall cider, perfekt!


Kommentarer
Postat av: mamma

varför händer allt dig

2008-03-26 @ 11:34:39
Postat av: Maria

Devonshire Cat... Det är ju en sån jag har - en Devon Rex! :) Första mutationen (som den här kattrasen bygger på) uppstod spontant någonstans i Devonshire. Och nere i Europa. Samtidigt. Och oberoende av varandra. Vilken tur! Annars hade nog kattungarna varit enögda vid det här laget... (inavel-skämt, om du inte fattade)

Hoppas det har löst sig med skimningen! Fruktansvärt! Jag lider med dig. UPpdatera oss!

2008-03-28 @ 22:36:01
Postat av: Anonym

Skamlösa människor :/, det är så tråkigt när sådana saker händer, jag skulle nog svettats mer än ymnigt om man upptäckte sina pengar "sakta" rinna ut i sanden utan att man hade en aning om vad det var som hände...

Hoppas det löser sig nu!

2008-04-02 @ 20:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0