saker som inte finns i England

Sitter på kontoret här i centrala Sheffield och funderar på livet. Och på varför England är teknologiskt underutvecklat. Saker som inte finns i England inkluderar:

 - nässpray (det är näsdroppar som gäller)
 - personnummer (om man ska ha bankkonto måste man ha en elräkning med ens egen adress på)
 - isolering (vi har pratat om iskalla hus tidigare här i bloggen)

Det går annars framåt, jag har nästan gått in i semesterläge nu, jag har bara ett fåtal projekt som rullar och jag har inte tänkt dra in en massa nya jobb över sommaren eftersom jag vet hur det gick sist, det slutade med att jag inte fick någon semester alls, och så har vi ju malmöprojektet som snart är på gång att börja, förhoppningsvis. Det räcker just nu för att få ihop lönen, även om man inte blir fet på det. Och det räcker just nu, jag försöker ju få det här med att byta land att fungera. Det är faktiskt lite svårare än jag trodde. Inte för att jag inte gillar Sheffield, för det gör jag, utan för att jag fortfarande reser en massa fram och åter. Och jag saknar ju mina vänner framförallt i Sverige, men det börjar märkas ändå att själva resandet är något som sliter på kroppen. Kanske jag inte är så ung längre. Men jag märker att det vore skönt att ha mer än 10 dagar på en och samma ort, det har inte hänt sedan jag var sjukskriven för olyckan.  Det är snart 2 år sen, 1,5 sedan jag kom tillbaka.

Jag pendlade ju till Göteborg från Malmö när jag började jobba igen, så jag var aldrig på samma ställe. Jag reste runt som en skållad råtta under julen och när jag slutade mitt jobb reste jag ännu mer. Och sen träffade jag fröken Y och då blev det ju en hel del resor - och sedan dess har det ju varit resande nästan konstant, mellan stockholm-göteborg och malmö.

Har inte reflekterat så mycket på det, men märker att energin inte finns där riktigt att ta sig an flygande, väntande och annat som jag gjort tidigare. Det är därför det är svårt med England, för jag saknar ju mina vänner och min familj när jag är här såklart. Och vill träffa dem då och då, men orkar inte med att flyga till Sverige mer än 2 gånger i månaden. Det kostar ju en del också såklart.

Jag har ingen bra lösning på det heller, för det är resor i princip varje eller varannan vecka till och med slutet på juni inplanerat. Jag kommer bli som pappa, som inte vill resa nånstans alls när han är ledig, för han reser så mycket i jobbet. Hmmm, jag får återkomma med lösningar när jag har tänkt färdigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0