Morning in Sheffield

Vi har en liten lägenhet, på bara 40 kvadratmeter, men vi bor mitt i smeten i Sheffield. På en liten sidogata så att det värsta av stadens buller inte stör, men bara 6-7 minuter in till stadens hjärta och bara 200 meter från affärer och annat. Det är bra. I köket/vardagsrummet har vi över köksbänken små halvfönster som från vår fjärde våning ger utsikt över de många nykonstruktioner som sker i Sheffield, byggnader som upprättas högt och lågt. Det är en växande region här i Midlands. Sheffield ligger i sydligaste delen av Yorkshire, det största "länet", på gränsen till Derbyshire där Y växte upp.

Åt andra hållet har vi en balkongdörr i glas som ger utsikt mest över en husvägg. Vi har en fantastiskt trevlig balkong, det är bara British Telecoms fula byggnad som blockerar utsikten, men den ska vi sitta på i vår och njuta av härliga viner och kvällsdiskussioner.

Det är planen i alla fall. Själv känns det nånstans som om jag gjort ett val, att inte gå upp mer i tid och jaga pengar runt varje hörn, utan istället försöka gå neråt, hitta en lugnare rytm, utan stress. Det är bra, men det är en stor förändring. Det kräver nog en del tid och tålamod, inte mina starkaste kort i leken, att vänja sig vid all förändring. Jag ser med spänning framåt. Följ mina äventyr på bloggen :)

Kommentarer
Postat av: mamma

jag väntar med spänning på dina inlägg

2008-03-05 @ 13:40:43
Postat av: Alex

din käre mor är inte den ende som väntar ivrigt på dina kommande äventyr i england, detta ska bli intressant i björnen lär sig sakta ner och sjunka till ro (inte helt till ro kanske men lugnare än du haft det)...

2008-03-06 @ 00:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0