At the office

Nu sitter jag på mitt nya "kontor", som jag testar. Från och med april kommer jag ha ett kontor här i Sheffield på Regus. Det är en tiominuters promenad från hemmet och kan bli ett bra sätt att få lite rutin i arbetet som man håller på med. Sitter i en "campus"-miljö, dvs delat kontor med andra mobila arbetare, fast det är ingen här, vilket tydligen inte är helt ovanligt... så jag har ett stort, luftigt kontor för mig själv. Med gratis te och kaffe.

Inte helt fel. Det är fortfarande en del lösa trådar som måste lösas - till exempel sket sig min bärhjälp nästa helg för att flytta kartonger och soffa från mammas vind till pappa, och sedan lyfta lådor därifrån till Malmö och sedan lyfta in i lägenheten. Men å andra sidan ska det nog lösa sig, det är bara i Malmö som jag ju kommer vara helt själv och där borde jag ju kunna ragga upp någon som hjälper mig att bära in, kan man tycka.

Nu måste jag jobba, hörni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0