stugsöndag

Idag vaknade jag utvilad efter bara fyra timmar. Märkligt. Jag kommer vara seg lite senare. Åkte ner för att köpa mer grejor till stugan och en tidning. Lite gott kaffe, frukost och lite arbete senare är klockan kvart över elva. Jag har mer jobb att göra, utan tvekan, men jag tror jag ska hinna med allting.

Nästa vecka är fullpackad med grejor. Jag bokade om så jag hade den här dagen ganska ledig. Ska till Jockum och kolla om han har en plåt som vi kan bocka till åt pappa i stugan. Och så ska vi prata MOC (riddarorden) och lite planer där. Och imorgon blir det Malmö med jobbmöte, hämta en dator, prova lajvkläder, gräva lite i garderoberna inför lajvet och se vad som finns var - jag tror mina militärfiltar är därnere fortfarande.

Sen blir det kanske en dag till i stugan, jag har lite flytande när jag ska till klostret, för om ni missat det, så ska jag alltså till ett benediktinerkloster här i Skåne några dagar och varva ner. Dels för att gå in i sista fasen av min återhämtningsprocess efter allt som hänt i våras, och dels för att förbereda mig på lajvet och lära mig mer om munkarna.

Så det blir lite radiotystnad från måndag kväll till söndag kväll. Jag ska varva ner och jag kommer inte ha mobil eller dator igång förmodligen, inte medan jag är på klostret och sen ska jag faktiskt ta någon dag efteråt också för att bara sortera alla tankar och skriva ner lite kring det. Så man inte kastar sig rakt ut i verkligheten, jag kan tänka mig att det nog är en ganska stor upplevelse ändå som kräver lite eftertanke.

Sen blir det tokröj till lajvet, hoppas jag hinner fixa allting.

Nu - dags att göra lite hederligt arbete som jag dessutom ska ta betalt för! :)


Kommentarer
Postat av: Maria P

Å, gud så härligt det låter att bo några nätter på kloster! Verkligen verkligen verkligen välbehövligt för dig, mig och resten av den moderna världen!

2008-06-29 @ 21:43:20
Postat av: Saschen

Spännande värre! Det måste jag ju säga (: Men det låter verkligen som du är på rätt väg tillbaka. Go for it!

2008-06-30 @ 18:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0