Il Monte

Igår var jag med Uri på restaurang, och den som kan sin Björn-lära vet att då är jag i Stockholm på Söder. Jag hade bett om att få en riktig italiensk middag och det kan man ju lugnt säga att jag fick. Vi åt riktig italiensk middag. Antipasta i form av carpaccio, ruccola och stora hyvlade skivor av parmesan, ringlat med olivolja och vinäger, till detta bröd och pesto. Pastarätten var traditionella cannelloni på riktigt husmorsvis (det är en slags pastapiroger kan man säga), med smält mozzarella och fyllda med nötfärs. Sedan kom huvudrätten, då var vi redan rikligt mätta, en perfekt stekt ryggbiff på en bädd av ruccola och små tomater, varvat med kokta små potatisar och en pesto/olivröra samt grillad paprika.

PUH vad mätta vi var! Vi skulle gått och tagit en drink efteråt men det var så totalstopp i magen att vi tog en lång promenad istället och sen köpte vi Ben & Jerrys istället och åkte hem och spelade Xbox-spel. Mycket bra. :-)


Idag åker jag till Tallinn, hoppas undvika torsken, och är åter i landet sent fredag.

Kommentarer
Postat av: mamma

gottegris

2008-06-24 @ 09:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0