bröllopsbilder

Igår var det bröllop och oj vilket bröllop. Som jag skrivit om här tidigare så har jag haft lite svårt med just bröllop. Dels för att vi skulle gått två på det, och dels för att vårt eget skulle börjat planeras och det blev ju ingenting med det. Så... jag var lite nervös. Men det var bara precis i kyrkan under en del av ceremonin som det var jobbigt - resten var fantastiskt. Vilket arrangemang. Ett riktigt klassiskt skånskt bröllop med John Bauer-prinsessa och riddaren på springaren.

Jag kan berättar mer sen och jag har även video bevis på inte-så-skönsjungande bröllopspar och en trudelutt ur sagan om ringen spelad på klarinett i kyrkan. Men hur man lägger upp video har jag inte lärt mig så det får jag lösa sen. :-)

Här är i alla fall lite bilder, kolla och njut!


Inträde i kyrkan, vacker som en dag är hon! Jaja, Jocke, du är rätt okej du med!



Kyrkan i Stora Harrie efter ceremonin.



Här är de lyckliga tu, på väg till den vita springaren.



Vad brudparet inte visste var att vissa inte haft lunch innan så det blev ett pit stop på McDonalds mellan vigseln och bröllopsmiddagen. De flesta tog bara en dricka eller en liten hamburgare. Inte alls dock, som bilden visar (fotografen var inte heller helt oskyldig)


Många fantastiska tal hölls på middagen, framförallt var brudparets egna tal oerhört varma, vältaliga och vackra. Tyvärr blev motljuset för starkt och de bilderna blev inte bra. Här ser vi istället brudgummens far tala. Bredvid honom sitter brudens mor.


Bröllopsmiddagsgästerna såhär lite från ovan.



...och när man stampar med fötterna i golvet måste brudparet ner under bordet och kyssas. Efter att vi vid flera tillfällen fick tvinga upp dem igen för att de prompt måste hångla på under bordet så bestämde jag mig för att wallraffa och bege mig till händelsernas centrum. Jens Assur kan slänga sig i väggen, det HÄR är ett scoop för Hänt Extra! Pengarna kan jag ta, liksom bilden, "under bordet".


Okej, förutom en "ständig-singel" och en "repititions-singel" är det mest par i vårt gäng. Och nu är alla paren gifta utom det här. Så med det i åtanke, känn ingen press, ingen press alls. Typ i juni nästa år kanske?



Brudvals med årets vackraste brudpar. Ursäkta den kassa upplösningen, lång håll och kolsvart lokal. Som tur var fanns en riktig fotograf vars blixt gick igång precis när jag tog min bild. :-)



Och så fick jag en möjlighet att dansa med bruden också, och tog tillfället i akt att ta ett foto. Hon dansade fortfarande när vi åkte vid kvart i ett inatt, och såvitt jag vet, dansar hon än....



Kära läsare (alla åtta eller vad det nu är), nu råkar jag veta att brudparet faktiskt är läsare av min blogg, åtminstone brudgummen med säkerhet. Och därför hoppas jag att ni använder kommentarerna till inlägget till att inte bara skriva hej och hallå till mig, utan ni får hemskt gärna även skicka en hälsning till detta lyckliga par nu när de inträder i heligt äktenskap och röjer loss i livet tillsammans.

Nu måste jag ta hand om en styck ankommande gudson.




Kommentarer
Postat av: B:s mamma

Grattis och jag hoppas att ni som i sagan kommer att leva lyckliga i alla era dagar.

2008-06-15 @ 14:44:30
Postat av: Joakim

Tack! Det var en helt fantastisk dag igår! Och att gå på loppis och handla en tavla över kyrkan var KLOCKRENT!!!



Vad menar du med "inte-så-skönsjungande..." :) :)



@BF:s mamma: Tack för gratulationerna! Du kan vara mycket stolt över din son som höll ett grymt tal!



/J

2008-06-15 @ 15:09:22
Postat av: Björn F

Jocke, jag har videobevis. Räkna med att youtube får lite material inom kort ;-)

2008-06-15 @ 20:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0