Vettigt från Schlaug

Nu när bloggen är öppen så skriver jag inte bara om mig själv utan även om saker som händer. Idag skriver Birger Schlaug en otroligt vettig artikel i SvD som jag tycker folk både på höger- och vänsterskalan borde läsa. Det är ett intressant inlägg som lånar tankar både från höger (Mill) och vänster (Russell) för att påpeka att konsumtionen blivit till sin egen religion, en slags dyrkan av ekonomisk tillväxt som glömmer bort att vi är mer än konsumerande varelser. Vi är också sociala, kulturella och spirituella varelser.

Jag sitter på ett möte just nu, men mina två mötespartners fastnade i ett samtal om design så jag skrev den här posten. Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0