Svårsålt? Icke, sa Bull

Jag la ut min lägenhet på Blocket igår. Det har ju dragit ut på tiden, och jag behöver skriva pappren redan i slutet på nästa vecka, så att jag kan gå in i julledigheten och veta vad som händer. Beskedet från styrelsen att jag får hyra ut kom i förra veckan, men sen var jag ju borta en hel vecka med jobb på resande fot och jakt på nya boendet. Igår la jag ut lägenheten på Blocket.

18.32 godkändes annonsen. 19.11 kom första ansökan. Nu, morgonen efter, har jag elva stycken ansökningar som vill ha min lägenhet. Inte så illa. Två småbarnsmammor - fast tyvärr tror jag lägenheten är för liten för ett barn OCH en vuxen, och tre bra andra möjligheter.



Kandidaterna (utan nån särskild ordning):

1) 22-åringen med en son 1,5 år. Sorry N, jag tror din son skulle få nippran i min lilla lägenhet - och du med.
2) S, ensamstående med tvåårig astmatiker, villig betala dubbel deposition. Se ovan, S. Inte en lägenhet för två.
3) Z, 30-åringen som bor i kollektiv på Närkesgatan med sina vänner och lär sig svenska efter att ha kommit från irak för mindre än två år sen. Sorry, inte en kandidat för mig, brevet sa inte mycket om Z, mer än att han pluggade svenska.
4) S, 38-årig dansk som skrev i princip ingenting om sig själv. Går fetbort, han ville bara hyra ett antal kvadrat. Nixpix.
5) R, kvinnan som berättade inget alls överhuvudtaget, bara bad mig ringa för det var AKUT brist. Jag kan inte hyra ut innan 15e januari, och du skrev inte ett ord om dig själv. Glöm det, R.
6) A, som skrev två meningar med ungefär 15 felstavningar, berättade inget och sa - ring mig nu! Nä A, tror inte det.
7) B, som är aktiv tatuerare och reser runt på mässor runtom i världen. B verkar vara en seriös och bra kille. Jag har bara lite fördomar här, tatuerare, är inte det mycket öl och hårdrock och höga ljud? Men B var så vältalig i språket att jag gärna gett honom en chans, om det inte vore att han ville ha tillträde 1/1, och jag vill ha nån som kan 15/1. Men B är lite av en kandidat ändå, jag vill ge mina fördomar en chans att spräckas. Värd en intervju.
8) M, 19-åringen från Södermalm, som börjar som socionom i Lund. Har pojkvän i Malmö på Kulladal. Sorry, föreningen har sagt uttryckligen att de gärna ser en lite äldre hyresgäst som är lugn. Och om pojkvännen redan finns i Malmö är risken stor att det blir samboskap ganska snabbt när man väl flyttat ner för att spara pengar, och då måste jag jaga igen, så M blir inte en kandidat i första ledet.
9) M, 22-åringen som är säljare på Slagthuset, som just nu bor hos mamma i Eslöv, men har kille i Limhamn (som bor hemma). Nä, jag tror inte det är aktuellt heller.
10) J, 25-åring som bor i Köpenhamn och arbetar som konsult i Malmö, funderar på att flytta tillbaka över sundet. Intresserad av politik, sport och musik. Mycket trevlig, sansad i tonen och berättar lite om sig själv. J är en kandidat!
11) R, som fått jobb som revisorsassistent i Malmö. Vet inte när R ska börja, men det finns en uppenbar risk att det är i början av januari
12) A, första svaret var också det mest uttömmande och mest välskrivna. Min bästa kandidat är den första, en 28-åring som är ekonomsstudent och jobbar extra på en restaurang. Han har 1,5 år kvar på utbildningen och planerar stanna kvar i malmö efter det. Jag tror 1,5 år är lagom innan jag kommer börja titta på att sälja, och därför är A en kandidat.

Tatueraren B, revisorsassistenten R, konsulten J, och ekonomistudenten A. Mail är skickade till dem alla för mer info. Följ den spännande utrösningen här på bloggen!

Kommentarer
Postat av: Beta Tango

oooh så rafflande

2008-12-14 @ 05:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0