Rapporten klar och möbelköp

Ja, vardagen går vidare här i den lilla sömniga villan i nordvästskåne där jag huserar med Hannah dessa dagar. Eftersom jag begåvats med en mycket klok och sparsam kvinna, lyckades hon hitta en sänggavel till den säng som ska införskaffas (sova i 120 när man sover själv går bra, men det blir bara halv sömn när man är två. Jag skulle lyssnat till Maria P:s råd och tagit 140, snålhet blev dumhet).

Men istället för att köpa på IKEA, lyckades kloka Hannah hitta en på Blocket för 750 kronor istället, mindre än halva priset. Helt ny, inga skavanker, de hade bara insett att de ville ha en annan färg. Och vi som ville haft ek, men i sista minuten ändrade oss till vitt. Utmärkt och tack, sa Bull.


Excellent! Och mitt förslag om att använda de existerande borden jag har (ni vet, de tre små bruna som också är ikea), eftersom de är både snyggaoch praktiska, men slipa och måla om dem i högblankvitt istället så de passar in i vardagsrumsmiljön så får vi nya bord för 200 kronor i vardagsrummet istället för en tusenlapp.

Mycket kreativt! Nu, var kan jag hitta en begagnad miljon på blocket för en femhundring, nån som sett?

Annars är det mest diskussioner om hur många spel jag kan få plats med i bokhyllorna (känner du igen dig Fredrik, hade inte vi den här diskussionen när vi flyttade in också?). Jag har tidigare haft 8 fullängdsbokhyllor modell Billy + tre överhyllor, alla fyllda med spel och böcker i ungefär jämna mått. Det gör alltså 6 hyllplan*0,8*8 + 2,4 = ungefär 40 hyllmeter att jobba med. I den nya lägenheten ville jag få in 3 fullbredd och 2 halvbredd och 3 överhyllor. Totalt 6*0,8*3 +2,4 = ungefär 17 hyllmeter. Jag gjorde mig av med 4-5 hyllmeter när jag flyttade från Göteborg. Jag har sorterat bort hälften av grejorna uppe hos pappa som får stanna kvar där hos honom istället.. Det borde bli 40 hyllmeter - 5 delat på två, ungefär 17,5 hyllmeter. Nog borde det väl funka?

Fast problemet är att jag får inte in mer än 2,5 hylla på ett snyggt sätt. Och att det KAN ju hända att Hannah faktiskt vill ha lite böcker med sig också... men nu hittade jag någon som har en 60-hylla till Billy i ekfaner. De säljs inte längre och en sådan hade suttit perfekt. En 60-hylla går perfekt in på väggstumpen som är 90 och lämnar 30 centimeter över. Eftersom hyllorna är 28cm djupa går det då att komma med hyllor från andra väggen och bygga ett snyggt och prydligt hörn. Om jag kan få tag i den hyllan så ska det nog gå bra. Faktum är att med två 60-hyllor, som killen hade över på Blocket....SKIT. Såg just nypriset. De är låga (106cm). Helt meningslöst alltså. Jag hade behövt 1st 80 och 2st 60-hyllor i ekfaner som är fullhöjd för att få ihop Billypusslet bra. Å andra sidan så hade jag inte kunnat ha överhyllor då. Grr..

Ja. Ni hör. Det är flyttdags, helt enkelt. Men först ska den förbenade rapporten in.

Kommentarer
Postat av: Maria P

Matematik på hög nivå i det här inlägge - blir helt snurrig av alla siffrorna. (vad var det i den där risgrynsgröten egentligen?)

2008-12-30 @ 11:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0