Endast tomten är vaken...

Hela huset sover här i Ekeby. Imorgon ska vi till pappa, men något säger mig att förhoppningen att komma dit ganska tidigt på morgonen kommer att grusas. Alla har varit lite halvsjuka, och jag är den som klarat mig bäst. Men det är skönt att få slappa, spela lite wii, äta choklad, nötter, frukt och lite julmat, och bara vara.

Jag skulle vilja ha lite bilder att visa, men har inte tagit några. I god glömskans anda ligger kameran oladdad med laddaren i Malmö. Själv har jag en resväska att bo i. Känns det igen? Snart är det över med den biten i alla fall och jag ska bli fastbo i Göteborg. Jag hoppas att det ska gå att få ro i själen där. Kanske.

Även om jag tycker att min januari redan är mer än lovligt uppbokad med tanke på att jag ska flytta och att jag egentligen inte börjar förrän i februari. Det blev lite att göra här, lite att göra där och sen var dagarna slut typ.

Så lite stress känner jag ändå, över all förändring. Att köpa nya grejor till ett hem. Jag måste ha någon form av TV-bänk, har hittat en billig på IKEA för 900 kronor. Jag kommer behöva fler bokhyllor, ett par tusen kommer gå till det. Ja, ni hör, jag börjar redan planera ekonomin för hur alla inköp ska göras och ändå kunna ha en buffert i cash för utgifterna i form av alla lån och sådant.

Och det är en stor grej att flytta också. Rent emotionellt innebär det faktiskt att jag accepterar lite av den känsla som jag hade i somras, efter jag kom hem från England, att den där passionen och glöden som varit så kännetecknande är betydligt svagare och mindre. Även om jag fortfarande säkert ses som engagerad och igång, är jag inte alls på samma nivå. Jag "är" mest.

Och om ungefär fem minuter är jag mest i sängen. :P

Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0