wow....

Är det inte lite grann synd om henne, tänkte jag innan. Och visst hade jag en förhoppning om att hon skulle bli bättre och att vi skulle kunna bli vänner.

Det är nu 10 dagar sen jag sa att jag inte vill ha någon kontakt alls. Igår lämnade hon ett meddelande på min svarare efter att jag inte svarat att om jag inte svarade på det meddelandet så var det finito med all kontakt. Nånsin. Ingen vänskap, ingen kontakt, aldrig nånsin, oavsett hur lång tid som går. Och det tyckte jag var jobbigt som tanke. Jag har ändå närt en förhoppning om att en dag ska hon kunna bli frisk, bli bättre.

Den förhoppningen är borta. Nu är jag bara glad den dagen hon verkligen helt försvinner ur mitt liv. För gissa...


Imorse, 11.00, sms (tidigare noterat här): "Hör av dig, det är viktigt, du har viktiga papper här du måste ta hand om"

18.40: sms: "Sluta med det här omedelbart, sluta hålla på såhär!"
19.01: missat samtal, okänt nummer (dolt via mobiltelefonen förmodligen, som hon brukar göra när hon vill öka chansen att jag svarar)
19.10: missat samtal, okänt nummer
19.16: missat samtal, Yvette
19.20: missat samtal, Yvette
19.27: missat samtal, Yvette
19.38: missat samtal, Yvette + Eurovoice

Ja. Hej och välkommen till mitt liv.

tillägg...
19.58: missat samtal, Yvette
20.16: missat samtal, Yvette


jag publicerar här det mail jag fick som hamnat direkt i min papperskorg (där jag ställt in att det ska hamna). Löftet det handlar om är att jag lovade att försöka hålla kontakten som kompisar även om det var jobbigt. The awful thing är att jag gjorde slut.


i'm sorry its had to come to this.
Respond to me, fulfill your promise that you gave to me, and get the
hell out of my life. YOU DO NOT HAVE THE RIGHT TO CAUSE A FELLOW HUMAN
BEING SO MUCH PAIN FOR NO REASON AT ALL.
if you don't i will make it more public. i was right what i said to
iris you know, you dont deserve me or anybody else for that matter, i
hope nobody gets hurt by your selfish being again. You keep on
punishing me for something that i was not responsible for? why? it
doesnt matter whether its the effect or the cause. you say you cant
forgive and forget? i forgave you, so whats the problem? all of us
actually question whether you are a christian, our father forgave me.
now, as i asked for (and continually have been since you broke my
heart) please fulfill you promise you made to me as you were doing
that awful thing.


Jag kommer skaffa nytt nummer som ingen får lämna ut till andra så småningom, och jag tror att det jag ska göra är att skicka ett långt sista mail innan jag stänger ner hennes möjligheter att kontakta mig och säga varför det här sker, inte för det som hände under relationen utan det som hände efter. att det inte är normalt och friskt och att det är på grund av detta som jag bryter och att jag försökte hålla mitt löfte, men det gick inte när hon hela tiden försökte förvandla kontakt till "återskapande av relation".

jag börjar för första gången med det här mailet bli orolig för vad hon ska ljuga ihop eller ta sig till. vilka lögner hon ska sprida och vad hon ska koka ihop, eller om hon står här en dag som tyskan i arboga.

20.35: missat samtal, Yvette.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Enligt min extremt ödmjuka uppfattning ska du nog inte skicka ett sista långt mail då hon isf får belöning för sitt "slit". Jag tror du inte ska kontakta henne öht, utan vänta några dagar innan du fixar nytt nummer och mail. Fortsätter hon ändå kanske du måste göra det, men vänta någon dag till.



Och hennes mail osar desperation tycker jag. Du vet vad som är sant och vad som är lögn och det är det viktiga, och det vet dina vänner också.



Som Vasques säger i Aliens: "Stay frosty!"

2008-08-05 @ 21:06:22
Postat av: Joakim igen...

PS. Och läs inte mail eller sms innan du kastar dem, eller lyssna på meddelande. DS.

2008-08-05 @ 21:12:19
Postat av: Maria P

Jag tycker inte heller att du ska maila henne. Då kommer hon aldrig att ge sig igen. Så småningom kommer hon att tvingas inse det märkliga i sitt beteende om du bara låter henne vara. Hoppas jag, i alla fall. Du har definitivt en stalker på halsen och när det gäller såna är det bäst att bara försvinna (tro mig, jag vet. Som du vet).

2008-08-05 @ 21:21:57
Postat av: Fredrik

Ja, du vet vad jag tycker. Under inga omständigheter höra av dig till henne...



/F

2008-08-06 @ 02:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0