ny dag, nya plågor

Efter stöttning från vänner igår tog jag mig vidare till en ny dag, kände mig ganska nöjd med livet igen, lite sådär lagom. Men tro inte att "hon" låter mig komma undan så lätt. Idag fick jag sms istället från henne, där hon undrar:

"men snälla du, varför undviker du mig så, du får ta och mogna nu, jag har extremt viktiga bankpapper här som du måste ta tag i så hör av dig!"

Jag startade ju konto i England när jag var där och postadressen var hem till oss. Jag har givetvis ändrat så att jag ska få allting online till mail istället, så jag är inte ens säker på om det är några papper som finns eller inte. Kan ju vara vad som helst. Jag har i alla fall inga meddelanden när jag loggar in. Men nu har jag i alla fall tömt kontot så jag inte behöver oroa mig för att banken har något de vill mig.

Telenor kan inte blocka min telefon heller så jag kommer förmodligen ta steget fullt ut och byta telefonnummer, vilket blir lite bökigt, kanske jag tar över Fredriks nu när han får nytt och lägger mitt på viloläge ett tag. Eventuellt får jag även döda min profil på facebook och höra av mig till mina vänner där och säga att de får nå mig på mail. Det här håller inte längre.

Härligt liv man lever.... vill bara påminna om att gårdagens meddelande sa "du kommer aldrig nånsin höra av mig mer om du inte hör av dig nu". Det höll inte ens i 24 timmar. Så jag räknar med eskalerande kontaktförsök.


Kommentarer
Postat av: Maria P

>:'/



Så jobbigt det låter, Björn. Verkligen verkligen jobbigt för dig nu när du försöker gå vidare.



Och obehagligt, nästan. Jag tycekr helt klart att du ska fortsätta låtsas som att det regnar. Om du "ger med dig" nu och ger henne ett lillfinger så kommer hon aldrig att släppa taget igen, tror jag. Lite good old positiv förstärkning-teori. Håll ut! Kram

2008-08-05 @ 15:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0