ett projekt föds

De flesta dagar som konsult är antingen långtråkiga eller intensiva. Ibland spännande och ibland väldigt roliga. Idag hade jag ingen lust att jobba alls, egentligen. Det var en slö måndag och imorgon sticker Y till New York i tio dagar. Men lite måste ju göras.

Då är det kul att se mail från räddningstjänsten i mailen. Jag har varit involverad  i många projekt, men jag tror att få har fått sådan effekt. Jag och min vän Joakim pratade av och till om EU och EU-bidrag, jag berättade att man kunde söka pengar för olika typer av projekt. Sedan fick jag möjlighet att prata med räddningstjänsten, och sedan göra en liten mindre förstudie som de bekostade.

Den föll väl ut och man bestämde att man skulle satsa på en projektidé som jag hade tagit fram åt dem. Jag fick vara med och skriva ansökan och gjorde i princip den största delen av jobbet med själva ansökan för att få det att fungera. Jag satte innehåll och budget och skrev klart många långa nätter för att få in det.

Och idag fick vi beskedet att medel beviljats från EU. Det innebär att om två år så kan jag säga att jag varit med och förändrat synen på brandmän i Malmö, och jag har sett till att mellan 15-20 nya brandmän har fått jobb. Det är ganska trevlig känsla!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Gud så kul! Grattis! Själv bygger jag just nu en sajt som finansieras av Cancerfonden. Det känns också stort och kul! :)

Kram

2008-04-22 @ 09:08:31
Postat av: Saschen

Wow, ja det kan man ju kalla något med intryck ;-)

2008-04-22 @ 14:40:39
Postat av: Joakim

Grymt bra jobb du gjort, Björn!

/J

2008-04-24 @ 18:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0