vilken helg!

Ja, det är härligt med 3G-modem. 3.6 mbit vet jag inte om det är, men 0.5 kanske och det är fantastiskt att ALLTID vara uppkopplad på tågen. nu kan jag vara uppkopplad närhelst jag behöver.

Veckan har varit fantastisk, och i onsdags kväll åkte jag ner till Malmö för ett par affärsmöten.... och så lyckades vi klämma in en bra spelmöte med the boyz!

Ett litet förtydligande om förra posten... poängen med att sätta "kronor" på din tid var inte att värdera NER tid... det är ett hjälpmedel för folk (som mig) som ibland inte är aktsam om tiden och inte prioriterar fritiden.

Igår blev en jättebra dag även den. Hade möte med E. hela dagen, fick gjort massor på vårt gemensamma projekt. Klart imponerad av mannens seriositet och professionalism, han hade gjort mkt mer än jag trodde var möjligt. kan bli väldigt bra det här framöver.

Sen gick vi och tog några öl i bastun. HÄRLIGT. Vi snackade golf med de äldre herrarna, jag sålde in en kaffemaskin till en av dem, och lämnade kontaktinformation. Sen kom det in två blinda tjejer i 20-25årsåldern och en dam i 55-årsåldern som eskorterade dem. Det låter som en dålig Norgevits, men det är det inte.

Så vi pratar på. Det visar sig att de är här på en internationell GoalBall-turnering, och tillhör det brittiska handikapp-OS-landslaget. Så vi dricker öl. Gin & Tonic för damen, som är mamma till en av dem och sen bestämmer jag och E oss för att de ska med UT, så vi hämtar dem i matsalen, där de sitter med den tredje lagmedlemmen, och med varsin blind flicka på armen ger vi oss ut till Lilla Torg, där det inmundigas bra mat och lite för mycket rödvin. Men en trevlig kväll nonetheless, och vilket äventyr!

Stort tack till Jocke och Sara som var värdar och lät mig sova hos dem. Nästa gång ska jag nog stänga av mobilen INNAN jag lägger mig när jag kommer hem två på natten. Och på morgonen var det bara att bita ihop och ta en dusch för att ha möte med F, ena halvan av mina riskkapitalkontakter. Vi bytte lite affärsidéer och en av mina tog fart hos honom, så med lite tur blir det möte med investerare om nån månad eller två.

Och sen fika med Niklas, som är kristen han också, och som var en nyckelperson när jag själv började fundera i de banorna. Just det, jag pitchade för att sälja in en kaffemaskin på vägen också till en kille som har butik i Malmö.
Sen bar det av till FIFH-hallen på Pildammsvägen, eftersom jag lovat tjejerna att komma och kolla på GoalBall. Det ser lätt ut och lite töntigt på TV (såg ett reportage en gång)... .men efter att ha testat att värma upp kan jag säga att det är helt bisarrt svårt. Tänk dig att du inte ser något. Du ska stoppa en boll med en klocka inuti. Den kan komma varsomhelst, är tung som en medicinboll och rör sig i upp till 85 kilometer i timmen.

Jag fick testa, på med de svarta glasögonen som alla måste ha (då vissa synskadade fortfarande kan se skillnad på ljus och mörker) och sen är det bara att vänta...ensam i mörkret.. Bollen måste vara i markhöjd, den studsar inte särskilt.

Såhär såg det ut när Katie, Yvette och Louise mötte det danska landslaget (och tyvärr förlorade matchen 3-1)

DSC00021.JPG

Efteråt eskorterade jag dem, och Louises mamma, tillbaka till hotellet där vi tog farväl. Fast jag fick både mail och telefon till en av tjejerna så vi håller säkerligen kontakten framöver. En helt ny värld att möta.

Nu sitter jag, fortfarande lite trött, på tåget upp till Helsingborg där mamma och Kalle ska hämta mig för att grilla. Imorgon ska jag till Jane och gå igenom bokslutet. LITE dumt att hon bor så off när det är dags att ses, det är lång, lång väg att köra. Jag hade gärna försökt att vara klar i vettig tid, och de tre timmarna jag kommer sitta i bil imorgon hade jag egentligen hellre lagt på annat. Nästa gång får jag nog ta bilen ner när jag ska träffa Jane, så jag inte är lika beroende av långa resor.

Ha det gott, alla läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0