trött på jobbet

Jag är så trött på jobbet just nu... bara några veckor kvar, men det är mer och mer uppenbart att det verkligen är dags att dra vidare. Jag har ett visst beroende av intäkterna som konsult där, annars hade jag dumpat ut det uppdraget bara för att få en brytpunkt. Jag tror det hade varit nyttigt.

Egentligen handlar det mest om att vi behöver ha en paus. Ungefär som att man efter ett förhållande inte kan gå direkt från att vara ihop till att vara kompisar. Man behöver en liten "grace period" där man är ifrån varandra. Nu är jag borta en månad, men sen börjar det igen i augusti. Däremot ska jag ju begränsa arbetsinsatserna under den perioden.

Just nu är det senaste numret av tidningen som gäller och det har varit så många turer att jag redan kräks på det. Nu ska vi iväg till tryckeriet idag och jag kan verkligen inte VÄNTA på att få bli klar med det. Jag förstår alla parter. Min designer vill vara kreativ och utvecklas, och min chef vill ha "samma som sist". I mitten sitter jag och försöker få ordning på allt. Nästa nummer kan jag garantera blir betydligt mer nazi-uppstyrt med stenhårda projektmallar och deadlines. Det måste det bli, för vi ska i princip ha två nummer i produktion samtidigt eftersom julnumret ska vara klart bara fyra veckor efter leveransen av höstnumret.... 

Uörk. Igår var jag så trött när jag pratade med England att jag sa PDF istället för PDA. Då har man inte längre nån koll. Nu är det bara det sista. Och jag hoppas alla andra i teamet kan bita ihop så vi får iväg leveransen även om jag vet att alla är grundligt trötta på allt merarbete. Jag vill bara få ut den i tid så att det inte blir snack från kundens sida om den biten. Sen till nästa nummer blir det betydligt hårdare projektstyrning.

Men nu måste jag jobba vidare, behövde vara kräka av mig lite. Tack för att ni lyssnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0