lördag i sthlm

Det är alltid så trevligt att komma upp här. På nåt sätt gillar jag pulsen och att man ser möjligheter, inte svårigheter. Samtidigt ser jag och hör från samarbetspartners att kampen gäller att hitta kunderna. Den utmaningen har jag inte sett som svåra varken i Göteborg eller Malmö, inte på det sättet. Men det är klart, med så många drivna företag gäller det att hitta rätt upplägg.

Bra affärsmöte igår med min samarbetspartner. Sen lite skumpa och mingel på Skeppsbron och sen hem till Uri. Alltid lika mysigt. Mycket gentil vän, som alltid låter mig få sängen och så tar han själv soffan. Förmodligen mest för att han är snäll, men det kanske är bra för honom att vara nära sin dator också eftersom den står i vardagsrummet. Det är praktiskt att bo här också, mitt på söder.

Igår blev jag grinig igen. Fick som vanligt en rejäl bibba med feedback från min chef på tidningen. Hon är verkligen inte designexpert, men vill gärna tro det. Å andra sidan kan jag nu, efter en natts sömn, faktiskt också se att hon har en poäng. Hon har en design som hon är nöjd och det är klart att hon inte vill ha fler förändringar då, utan bara få "samma sak" som tidigare, utan att behöva kommentera designen. Samtidigt har jag en otroligt skicklig designer i andra ändan som hjälper till för att det är kul med utvecklingen ,men nu börjar ju tidningen komma till en punkt där kunden är nöjd och inte vill ha mer förändring. Då är det svårt att ändra mer. Nåja, jag får försöka lösa det. Vi har som vanligt bara extremt kort om tid och jag är i Stockholm och sedan i Nice.

Annars är allt bra. För er som ännu inte vet så ska jag åka till England och gå på dejt med Yvette, en av de tre blinda tjejerna vi träffade för några veckor sen. Oddsen för det? Astronomiska. Men varför ifrågasätta allting och försöka räkna ut saker. Har jag inte gjort det tillräckligt, försökt planera sönder allt och analysera konsekvenser och om och kanske och men och varförr? Jag känner lite så, att det får vara slut på den sortens negativa spiraler. Vi hade det roligt när hon var här, vi har haft kul när vi pratat på nätet, vi skrattar och har kul. Varför inte? Självdistans, positivitet, lika varierad i att hoppa mellan seriöst och trams som jag. Så tja, jag ska åka på dejt helt enkelt. I England. Okej, nu kan ni komma med blindskämten. Eller som hon sa till sin kompis som undrade varför hon tackat ja till dejten: "I did it for his looks." :P

Men nu är jag i Stockholm och ska snart ta mig upp och käka brunch nånstans. Det är inte helt nyttigt att vara ute och resa. Igår blev det baguette på skeppsbron och nötter och oliver och grejor. Lasagne på tåget var nog en god idé i sig ,men matvanorna var lite rubbade igår, när man satt på ett kontor större delen av eftermiddagen.

Nu är det bra fyra veckor kvar av jobbet. Tre veckor till England, fyra dagar till invesituren och fem dagar till frankrike. Det kommer vara djävulskt hektiska veckor fram tills jag ska ha semester i början av juli. Riktigt stressigt, skulle jag vilja säga, så jag ser fram emot att få varva ner lite grann så småningom när juli kommer och jag ska på lajvet. Min första semestervecka ska jag egentligen inte göra nånting förutom att ta det lugnt och förbereda mig inför lajvet veckan därpå. Sen blir det hem och några dagars relax innan jag ska iväg på bröllop och till Riga.

Nånstans där i mitten kommer jag behöva jobba lite, för jag har trots allt ett par projekt som ligger och skvalpar på, de kommer behöva göras. Det där med semester kan bli väldigt tight, speciellt lajvet. Jag menar, i Riga är jag ändå tillgänglig och kan också koppla upp mig vid behov. Men jag är ju inte precis lika tillgänglig ute i skogen i skillingaryd. Men EN vecka borde ju även en entreprenör kunna försvinna från jordens yta tycker man :)

Nå, nu måste jag sätta igång dagen med lite aktiviteter.




Kommentarer
Postat av: KusseK

Hej svejs!
Vart kommer du finnas i Juli?Vi kanske kunde ta en Pepe-dejt, du, jag och Siss som förra aret om jag eventuellkommer hem?
KRAM

2007-06-03 @ 21:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0