sista dagen.

...på jobbet. Och gissa om det är ett ton med saker att göra. Klockan är fyra, mina bihålor är toksvullna, ont i öronen och lite febrig. Nu skulle man vilja åka hem och mysa lite med Yvette.... eller vänta, hon är i Brasilien.

Vinst mot Italien, förlust mot Tyskland. Två vunna, två förlorade. Men bara ett riktigt bra lag kvar, Finland. Sen Iran också men de ska normalt sett inte vara så svåra. Men det är viktigt att vinna över Finland. Deras grupp har sju lag och bara fyra går vidare till slutspel. Väl där är det vinna eller försvinna, och det är allra första matchen som är viktigast, för om de klarar den så är de bland de fyra bästa och får åka till OS nästa år.

Svårt är det. Sverige, Tyskland, Finland och Grekland är vad jag förstår på pappret bättre lag. Italien och Iran är sämre. Så håll tummarna för de sista två gruppspelsmatcherna mot Finland och Iran. Vinst mot en av dem bör räcka. Sen är det en tuff match. Jag hoppas att det inte är att fyran i grupp A möter ettan i grupp B eller så. Då blir det nog Japan (som jag inte hark oll på men som leder grupp B) eller Spanien (som är de enda förutom Canada som jag vet har professionella avlönade spelare) vilket blir tufft.

I helgen ska jag: städa, tvätta, möblera om, ta det lugnt, göra budget för hösten, fundera på anställningar och framtid, skriva text till hemsidan för företaget, skriva dokumentation på min stiftelse. En ganska lugn helg förhoppningsvis, beror lite på om jag är sjuk eller inte. Ska ner på stan imorgon tänkte jag och handla lite.

Nu måste jag jobba sista rycket. Ha det bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0