Separation

Ja, nu sitter hon på planet till London efter åtta dagar här i Sverige. Vi hann med mycket. Fika på Brännö, Springa i sanden på Ribban, träffa mamma, middag med F&E, spabesök och en massa tid för oss själva.

Men som jag sa till henne igår när vi sammanfattade tiden: Kanske den verkliga magin inte ligger i alla de där fantastiska ögonblicken, utan i mellanrummet. I de där vardagsögonblicken i tvättstugan, på ICA och när jag jobbade och hon läste en bok. I frukostkonversationer och promenader, där vi fick lära känna varandra mer.

Vi trivs. Vi fungerar bra ihop och vi mår bra ihop. Vi hittar lösningar och framförallt har vi ett förtroende för varandra som är något nytt för mig. Jag brukar annars vara fylld av osäkerhet i relationer, aldrig veta var jag har den andra. Då blir jag ännu mer passionerad och tycker det är ännu mer viktigt att berätta för alla andra hur bra vi har det. För om jag säger det så blir det kanske sant.

Så är det inte med Yvette. Vi pratar om allt, som om vi redan hade bestämt oss. I alla ledarskapsutbildningar och personal development-kurser pratar man om det där. Att bestämma sig, som om det redan hade hänt och sedan se det bli precis så som man tänkt sig. Ungefär så känns det. Vi vet båda precis vad vi vill, vi har klara och tydliga mål och vi har ett enormt förtroende för varandra. Och därför behöver jag inte samma panikartade bekräftelse.

För att sammanfatta: det här är ett seriöst förhållande och vi trivs fantastiskt bra med varandra.

Här är lite bilder:
image89
På båten på väg hem från Brännö i Göteborgs vackra skärgård.

image90
På Ribban i Malmö efter att ha sprungit i sanden.

image91
Fika på Café Tessin i Malmö.

image93
I bilen på väg tillbaka till Göteborg efter att ha tankat på "min" gamla BP-mack (numera Statoil) på Ormastorpsgatan.


Nu är det två veckor tills vi ses igen, då ska jag till Sheffield. Och under tiden ska jag jobba, det är verkligen full fart som gäller. Jag sticker till Stockholm om bara nån timme för att jag ska hålla kurs imorgon och sen är jag åter tisdag kväll. Onsdag är det träff för alla konfirmandledare och sedan är det kyrkvärdsmöte på kvällen. På torsdag kommer jag nog ändra mina planer och jobba i Göteborg och sedan på torsdag kväll ska jag till Skåne för at på fredag f.m. påbörja arbetet på ett projekt i Lund. Och sedan, på lördag, så blir det spela av.

Kort vila, sedan tåg!

Kommentarer
Postat av: Maria

Det låter alldeles härligt, Björn!

2007-08-19 @ 15:35:30
Postat av: Saschen

Låter som verklig lycka det där... Kämpa på Björnen!

2007-08-21 @ 23:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0