Första dagen med mig själv som chef

Fick sms från Yvette igår, tror hennes telefon har dött, för hon skickade från en annan i laget. De åkte ut mot Japan och missar därmed OS nästa år :(. Men det var härligt att höra av henne...


Igår var jag helt konstig, tänkte "oj, klockan är mycket, måste lägga mig, ska ju upp till jobbet imorgon.... eller vänta, nej, jag ska ju inte iväg!" Och när jag skulle sova var jag nervös och kunde inte somna. Hur skulle det bli? Skulle det vara lätt att slappa eller bara ta det lugnt och inte göra nåt vettigt?

Ha. Så fel jag hade. Jag vaknade tidigt, hjärnan redo och kroppen nöjd. Upp ur sängen och fixa till mig. Skjorta och finbyxor och sen en stor kopp kaffe i köket där jag och Elina gick igenom min kalender, projekten och arbetet framöver från 8.30-10.00.

Sedan gick jag bort till GR Utbildning där jag skulle träffa Karl som är min kontakt. På vägen fick jag löst lite grejor med Erik i Sthlm som gratulerade mig till egenföretagarskapet. Mötet med Karl tog lite över en timma och halv tolv var jag tillbaks igen och tog lunch med Fredrik och sen hade jag ett planeringsmöte till, innan jag kunde sätta mig vid tretiden och jobba lite med Eriks grejor.

Vid fyra tog jag en kort paus i en timme för att ladda batterierna lite och sen vid fem körde jag klart det sista till Erik och skickade en offert till Sophia, stämde av med Elina och med en av Eriks killar kring två projekt, skickade lite jobbgrejor att fixas av min lettiska kontakt och tja, nu är det dags att sluta för idag känner jag.

Ska försöka ladda över så att min laptop tar hand om mailen istället för min fasta dator. Allt blir lättare när jag väl har fixat med Erik, men där är jag ju inte än och det frustrerar mig nu när jag kommer åka runt så mkt att inte ha tillgång till min mail ordentligt.

Nåja, allt löser sig. Det känns som om dagen flutit på bra och arbetet funkat som det ska. Det har varit grymt trevligt att själv kunna styra tiden och vara igång. Jag är PÅ. :)

Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0