en stilla lördag...

Fortfarande sjuk, men febern är inte lika hög. Igår var en såndär skitdag som dyker upp då och då, när man måste kämpa för att le och säga "Tack snälla Gud för den här dagen och för att jag får lära mig att vara ödmjuk"... blev sjuk sista dagen på jobbet, kommer hem och alla mataffärer var stängda tills jag gick bort till Odinsplatsen. Och just det, HISSEN var trasig. 7 våningar. Seriöst, med 39 graders feber är det sådär lagom roligt. Och mitt knä gav upp ungefär på femte våningen.

Men nu är det en ny dag. Jag försökte se om jag kunde få tag på Vetzie igår, men det gick sådär bra. Inte alls egentligen och jag får nog resignera över att det inte blir någon kontakt förrän hon är på väg hit nästa fredag. Jag ringde ett gäng av de officiella hotellen men jag tror att de inte bor där.

Nåja, nu är det en ny dag och jag har börjat med att shoppa lite, i protest mot att jag inte kunde gå ut och gå på stan idag och handla på akademibokhandeln. Men i vårt samhälle så behöver man inte det. Man kan handla på till exempel Bokus.se, vilket jag har gjort. Massa spännande böcker, från skönlitteratur till businessprylar.

Idag ska jag försöka göra en budget och skriva texter till företagets hemsida, samtidigt som jag ska skriva klart dokumentationen för stiftelsen, vilket nog inte tar så lång tid. Utan hiss kan jag lova att jag struntar i tvätttiden som jag har bokad i eftermiddag, och städningen ska jag göra imorgon istället, när jag kanske är piggare.

Imorgon ska jag vara kyrkvärd i kyrkan också, det slog mig just. Bra att jag kom på det. Hade varit ganska dåligt att missa det. Och städa, men jag hade planer på att bära ner en massa prylar i källaren så länge i väntan på container, men det ser ut att gå ganska dåligt (igen - ingen hiss). Vi får se om de har fixat den.

Så... som det ser ut nu kommer jag inte lämna lägenheten på hela dagen och nånstans känns det väldigt väldigt skönt. :)

Nu ska jag äta lite frukost och sen sätta mig att skriva. Jag finns säkert online en del också under tider på dagen.

Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0