Det var just en snygg start...

Vaknade och var lite trött och hade ont i kroppen. Kanske sovit dåligt tänkte jag och satte mig på bussen, lite seg i roten. Blev bara värre genom dagen och hade riktig muskelvärk på eftermiddagen, var rejält hängig. Ett vrak när jag kom hem. Köpte thaimat och tvingade i mig, sen slocknade jag fyra timmar i min stora fåtölj och vaknade inte förrän Rolling Stones började spela utanför fönstret på Ullevi.

38.5 och influensa, var det ett bra sätt att börja min tid som egenföretagare eller?

PÅ goalballfronten kan det rapporteras att Sverige idag fick stryk av Grekland. Det var egentligen väldigt dåligt, för det är Grekland, Iran och Italien som vi vill hålla bakom England, annars är England piskade att ta poäng mot urstarka Finland för att ha en chans att gå vidare till kvartsfinalerna. Det går att följa resultaten, något bristfälligt på www.handikappidrott.se/goalball där det rapporteras ur ett svenskt perspektiv. Man kan också använda tävlingarnas officiella sida som uppdateras lite snabbare med: http://www.ibsabrasil2007.org.br/page115348.aspx men det är ändå lite rörigt och kladdigt uppställt.

Jag hade hoppats på lite foton från tävlingarna men icke då...

Det verkar som om England antingen har kvällsmatch eller att de har matchvila idag. Yvette har inte gjort några mål, såg listan innan, men det är inte så konstigt eftersom hon är en utpräglad "back", dvs defensivspelare. Mycket stryk och mycket fånga bollar. Snart är hon här, jag längtar otroligt mycket. Vi har varit ifrån varandra förr och lever ju på distans - men det är faktiskt stor skillnad på att kunna prata och säga godnatt och fråga hur dagen varit och att leva i total tystnad. Men det är klart att det funkar, det är bara trist. Speciellt nu när jag är sjuk och hade behövt lite TLC ;-).


Tabell grupp A:

Tyskland    12 poäng

Sverige       9 poäng

Finland       9 poäng

England      6 poäng

Grekland     4 poäng

Iran           4 poäng

Italien        0 poäng

Återstående matcher:

Finland - Tyskland          (här bör ju Tyskland vinna om de inte matchar ner laget, de har vunnit allt)

Italien - Grekland             (Italien får BARA stryk. Grekisk vinst tror jag)

Iran - England                 (England ska slå Iran, de är bättre, men det kan vara jämnt.... de MÅSTE)

Tyskland - Grekland         (Bör bli enkelt tyskt, men grekerna kommer slåss som djur)

Finland - England             (Här är jag livrädd. Vågar man hoppas på oavgjort?)

Italien - Sverige              (Svensk promenadseger)



Om mina gissningar står sig kommer Tyskland ha 18 poäng, full pott. Sverige kommer ha 12, Finland 10, England 7, Grekland 7, Iran 4 och Italien 0. Men då går England vidare på målskillnad eftersom England har +1 just nu och Grekland har -3. Såvida inte Grekerna tokbollar in mot Italien, då kommer det krävas lika stor vinst mot Iran eller vinst mot Finland för Yvettes lag.

Om jag röstar med hjärtat är det självklart att de går vidare, men det känns väldigt nervöst. De har saken i egna händer, men huuu, det blir spännande. Tur att hon är bäst under press. Och Louise som jag också träffat är vansinnigt grym på att skjuta. Tydligen är även en av tvillingarna (Jess och Jennifer) en bra skytt. Själv vet jag inte vem de är annat än till namnet och att jag sett foton på dem.

Nåja, nu ska jag sluta prata goalball, misstänker att det är allra mest intressant för mig :). Men jag har ju lite egenintresse. Nån som vill tycka lite synd om mig? Nähä... allt ska man göra själv :P.


Ha det bäst.

Kommentarer
Postat av: mamma

jag tycker synd om dig krya på dig. Fast om England går vidare så blir du av med Yvette till Os och hur kul är det eller du ska med ??

2007-08-04 @ 10:22:55
Postat av: Björn F

Om hon kvalar till OS måste jag ju bara se till att åka dit, utan tvekan.

2007-08-04 @ 12:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0