Imorgon - Riga

Imorgon ska jag till Riga och hälsa på Patrik, en vän från förr, som jag inte sett på tio år. Det kommer bli mycket att prata om. Jag känner mig lite loj, märkligt.

Nu när jag lösenordsskyddat min blogg kan jag prata lite mer öppet om mina planer på att eventuellt byta jobb om kravet faststår på att jag ska gå upp i tid - och det bör det rimligen göra. Rent yrkesmässigt är det helt rätt av min chef att kräva att en person i ledningsgruppen inte ska vara deltidare, inte när det händer så mycket på en gång.

Å andra sidan så känner jag mer och mer att jag verkligen vill vara min egen, gärna jobba med liknande saker och försöka förändra, men jag vill vara fri, göra det på mitt sätt. Bestämma själv vilka uppdrag jag vill ta, få utveckla min egen verksamhet.

Imorgon på tåget ska jag skriva klart det sista kring den nya webbsidan för Solaricon. Sasja har redan byggt en, men den tror jag vi ska ha kvar och content-fylla med något av de andra projekten jag har. Vissa kundprospekt kräver en flash-driven sida och vill se vad Jonas kan göra, så då får jag försöka släppa loss honom. I slutet av nästa vecka ska han visa upp något för mig så jag ska skicka texter från Arlanda till honom tänkte jag.

Måste också ordna till så jag kan komma åt mina konton från nya datorn, företaget blir ju lite handikappat liksom - för att inte tala om att skaffa mig en bank här uppe istället för nere på Värnhem i Malmö, för där är jag ju sällan. Det är mycket att ordna med. Fora måste jag också ringa imorgon, eftersom mupparna vägrar skicka pappren på min anställda som därmed inte kan komma igång på allvar.

Väl framme i Sthlm ska jag ha ett affärsmöte med en spännande och ny samarbetspartner innan jag sätter mig på flyget till Riga, direkt till ett ungdomsmöte och sen förmodligen till hotellet för check-in, möjligen att vi tar en kopp kaffe efteråt. Ska komma ihåg min stödstrumpa, har med mig superortosen för första test av den. :)

Hmm, ja, det är många tankar, hittills har väldigt många fått tycka till om mina planer att sluta och bli konsult på heltid. Det finns ju iofs fortfarande en väg ut, att min chef inte kan vara utan mig och vill ha kvar mig som det är istället - å andra sidan tror jag att till och med 60% kommer kännas trångt i höst, faktiskt. Snarare att jag vill köra på 40% och bara göra vissa andra saker. Under sommaren är målet att min anställda ska få en möjlighet att växa in i rollen som uppdaterare av hemsidan.

Nu ska jag se sopranos och sen ska jag sova. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0