Ett år sedan...

bilen2
15.54: [SOS Alarm, vad är det som hänt?]
15.54: Hej, jag heter Kristina Nord, det är en bil som voltat på motorvägen!!
15.54: [Var befinner du dig?]
15.55: Jag är på E6:an, vid Laholm, bilen kom söderifrån, den har voltat över vägen, det är stål och vägräcken överallt!!
15.55: [(SOS, kanal 2) Bilolycka E6, båda filerna. Full utryckning, okänt antal skadade]
15.55: [(SOS) Ta det lugnt Kristina. Är det någon i bilen?]
15.55: Föraren verkar ha kastats ur, jag har stannat bilen och är på väg fram.... hans ben... det är helt förstört!
15.56: [Ambulanscentralen Helsingborg: Vi skickar bil 622]
15.56: [Kristina, är det någon mer i bilen?]
15.56: Nej, det är ingen annan i bilen vad jag kan se, de kanske har slängts längre bort. Jag måste se om han lever.
15.57: [(Polisen Halmstad): Vi skickar en bil]
15.57: [(Polisen Laholm): Bil på väg]
15.58: [(Brandkåren Laholm): Två bilar på väg till olyckplatsen]
15.58: [(Brandkåren Båstad): Två bilar på väg härifrån]
15.59: [Ambulanscentralen Halmstad: Läkarbil och ambulans från Halmstad på väg]
16.00: [(SOS) Kristina, är du kvar?]
16.00: Han verkar leva, han har en puls, men är medvetslös.
...
...
...
16.08: Var har du ont någonstans?
16.08: MITT BEN! MITT BEEEEEEEEEN! MITT BEEEEEN!
16.08: Var du ensam i bilen?
16.08: Jaaaa!!! MITT BENMITTBENMITTBEMITTBEN.
16.09: [(SOS) Kristina, hur går det?]
16.10: Han lever, han skrek. Han verkar ha varit ensam i bilen. Benet är helt förfärligt, jag har täckt det med en filt. Han är medvetslös igen.
16.11: (Polisen Laholm): Lever han?
16.11: (Kristina): Ja, han lever, men han är illa skadad!
16.11: (Polisen): Ambulans är på väg.
16.11: [(Ambulans Hbg): Detta är ambulans 622 från Helsingborg, vi är framme om 60 sekunder]
16.12: (Ambulans Halmstad): Har ni koll på läget här?
16.13: (Brandkåren Båstad, brandkåren Lahom). Behöver vi skära upp något?
16.13: (Polisen Laholm, Polisen Halmstad) Vi spärrar E6:an, kolla efter fler skadade
16:14: Jag behöver den inte, jag har inte ont i nacken eller ryggen!! Mittbeeeeeen!!!!
16.14: (Ambulans Halmstad): Enligt leget är han från Malmö, ta ni honom så hamnar han rätt.
16.15: (Ambulans Helsingborg): Vi tar honom.
16.16: (Ambulans Hbg): Ambulans 622: Vi har en svårt skadad från singelolycka på väg inom 15 minuter. Total luxation och 0 i cirkulation. Varsko jour för kirurgi, ortoped, det ser ut som vi kommer behöva amputera här, vi har ingen blodförsörjning i benet från knäet och neråt.
16.16: (Helsingborgs sjukhus): Uppfattat 622, vi är beredda.
16.32: (Hbg sjukhus): Hej Björn, jag är doktor XXX, du har varit i en bilolycka men du kommer att överleva. Vi ska hjälpa dig. Vi ska försöka att rädda ditt ben först och främst, men du kommer att överleva.
16.32: Mitt beeen.... maaaaammaaaa!
ögat1


Ja... jag vet inte om det var EXAKT så det gick till för ett år sen, men det kan har varit så. Jag vet att tiderna för alarmen och ankomsten till sjukhuset stämmer. Jag minns vad Kristina och ambulanspersonalen sa, jag minns ungefär vad jag sa, även om jag inte kommer ihåg orden exakt.

Det var ett år sen, idag. Och här är jag.... taDAAAAAAA!!!!

Så om ni inte har nåt annat att fira, så kan ni fira mig idag. Det gör jag. Och passa på att tacka de eventuella högre makter ni tror på, det gör jag.

Innan var det kyrka. Nu är det fika och sen lajvmöte och sen jobb. Men vilken härlig söndag det är!


Kommentarer
Postat av: mamma

jag kan inte andas.
Tur att det finns änglar

2007-04-01 @ 15:05:21
Postat av: Joakim

Är det ett år sen redan?!? Shit! Tiden går fort... En påminnelse om att njuta av varje dag och tänka sig för om vad man egentligen oroar sig för.

/Joakim

2007-04-02 @ 08:23:40
Postat av: Helenan

Du är så duktig som klarade dig igenom det där och blev "tadaa".

2007-04-02 @ 08:45:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11503
Postat av: Emelie

tiden går läskigt fort.

2007-04-02 @ 22:09:42
URL: http://emelieohlsson.blogg.se
Postat av: Saschen

Det är skönt att du fortfarande ibland oss, och hel igen :) Tiden har gått fort och du har kommit fort tillbaka, det är skönt.

2007-04-02 @ 22:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0