en härlig hemmakväll

Puh, en tuff vecka. Det är alltid så när jag reser, men nu hade jag lite föreläsningar också. Kursen blir mer och mer intressant faktiskt. För er som inte vet så läser jag alltså in en av de två delkurser som jag saknat i Religionsvetenskap 1-40. Det är en kurs i höst och en i vår. Just nu läser vi Kristendomens Historia och idag fick jag tag i den sista av kurslitteraturböckerna... och givetvis en MASSA andra böcker.

Man ska inte släppa in mig i en bokhandel... som vissa kvinnor och skor, ungefär.

Jag har många böcker som jag aldrig har läst i min hylla. Men jag gillar tanken på att de finns där och att jag KAN läsa dem.

Just nu läser jag en bok av Jeff Olsen som heter "The Slight Edge", och som verkligen är bra. En av hans rekommendationer är att läsa minst tio sidor uppbygglig litteratur varje dag. Böcker som på olika sätt förbättrar dina möjligheter i livet och som fördjupar din kunskap.

Det kommer nog fler bokrekommendationer vad det lider på den här sidan, känns det som.

Jag har också försökt att bli lite bättre på att uppdatera efter att ha varit väldigt tyst. Hoppas jag kan komma ihåg att fortsätta med det.

Nu sitter jag och myser, efter att ha sovit FYRA timmar mitt på dagen. Så oförskämt bra man kan ha det när man är singel! :P

Nu blir det Deal or No Deal, sen Parlamentet valspecial, sen nyheterna och sen blir det nog webb-TV med valdebatten.

Och imorgon ska ni rösta!!!

Kommentarer
Postat av: Alexander Berglund

Tjosan björn.. låter ganska intresant där =) Men vad fasiken är Deal or no Deal? http://www.youtube.com/watch?v=fvOB4I9fyUY hittade en youtube grej precis innan du skrev om det.. eller innan jag läste din text... men hur som helst, VAD är det egentligen? Ha det fint björnen!

2006-09-16 @ 21:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0