Så var det klart.

Jo, vi fick lägenheten och har skrivit på, så nu blir jag Göteborgare. Den femtonde kommer de och hämtar alla mina saker, den sextonde flyttas de in i lägenheten i Göteborg. Ett gigantiskt steg för mig på många sätt och det känns både skrämmande och spännande. Det är svårt att rycka upp sina rötter och Malmö har varit "hemma" för mig sedan 1993.

Stan har mycket att erbjuda för många, men samtidigt är det nog inte så dumt att jag som en avslutande formell handling i den långa process jag gått igenom faktiskt vågar ta steget att också göra mig av med den rutinen, att inte bara gå på "det gamla vanliga" utan faktiskt ta ett steg framåt.

På många sätt tror jag t.ex. att det gör det lättare för mig att jobba mindre, när jag har fasta dagar på jobbet som jag ska sköta och inte behöver bli uppringd stup i kvarten. Men det kommer vara intensivt under själva flytten för det är ju inte så lång tid kvar. Har varit nere i källaren och på vinden också för att gå igenom sakerna där, det är tack och lov inte så mycket, eftersom mycket slängdes vid förra flytten. Men en del saker som prövats och inte passat in riktigt kommer försvinna, inklusive mitt fussball-spel som aldrig blev en riktig hit och som inte funkade riktigt. Men det mesta ska med upp.

Och mamma slipper städa. Det är hon nog glad över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0