Ösregn

Det vräker ner här i Göteborg. Vårt förhållande börjar inte bra. Jag ska göra slut med Malmö är det tänkt, och flytta till Göteborg.

Jo, ni läste rätt. Efter att först försälskat mig i staden när jag var tolv år och åkte ner med Tolkiensällskapet flyttade jag som 21-åring ner för att plugga. Efter en kort sejour i USA på några år återvände jag och totalt har jag bott i stan i 11 år ungefär... det är en lång tid. Det är längre än jag bott någon annan stans tror jag. Möjligen undantaget Ormastorspvägen, jag minns inte när vi flyttade ut därifrån... men det är bara på de två platserna jag bott mer än tio år.

Faktum är att här kommer en lista på alla platser jag bott längre perioder än 3 månader:

Nyvång (nånstans, som liten)
Îdrottsgatan, Åstorp
Ormastorpsgatan, Åstorp
Bruksgatan, Åstorp
Värnhemsgatan, Malmö
Drottninggatan, Malmö
c/o Lisa, Milledgeville
Napier Dorm Hall, Milledgeville
Nån lägenhet i Milledgeville nära skolan
Ett litet ruckel vid sjön, Milledgeville
c/o Nancy, Milledgeville
c/o Martin, Milledgeville
Ehrensvärdsgatan, Malmö
Drottninggatan, Malmö
Sofierogatan, Malmö
Carl Hillsgatan, Malmö

Jag har svårt att få rast och ro i själen tycks det, men orter förälskar jag mig i. Göteborg är liksom kaffe och whisky en smak jag fått utveckla med tiden. Från början avskydde jag staden, nu kan jag se dess charm och dess små guldklimpar.

Och så får jag bo ihop med Fredrik, en av mina absolut bästa vänner. Han har separerat nyligen och liksom jag så är han sugen på att bo centralt. Och så känner vi varandra utan och innan - jag har bott på hans soffa under min pendlingsperiod, och senare i hans gästrum.

Idag, om allt går vägen, skriver vi på kontrakt för en lägenhet i Göteborg. Och förmodligen har jag någon som kan ta över min i Malmö med omedelbar verkan. Inte helt fel.

Och flytten går redan om tre veckor. Min ytterst vänliga chef har beslutat sig bekosta hela flytten åt mig, så jag lämnar i princip bara nycklarna till flyttgubbarna och sen går jag min väg.

I helgen måste jag tömma vind och källare från det som ska slängas och lägga upp på blocket det som jag väljer att sälja. Första tjing kommer dock finnas här på bloggen för vänner och släktingar som vill ha något.

Nå, nu måste jag jobba. Den här posten kanske det kan komma lite kommentarer på misstänker jag :)



Kommentarer
Postat av: Joakim

Ok, gästspel i Göteborg accepteras motvilligt, bara du inte gör det till en vana! ;) Inga fasoner nu med att byta lag till Blåvitt eller Örgryte eller nått, även om du håller på fel skånelag... Vi får väl börja skicka upp skånska "svalor" till Göteborg (och till Linköping...) med uppdrag att på sikt få ner dig till ära och redlighet igen. Och flytten får på inga vis påverka ditt deltagande i D&D-kampanjer, BF, detta gäller även eventuellt framtida veckospel!:)

Trist att du lämnar Skåne! :( Men hoppas du får kul i Götet (även om jag betvivlar det kraftfullt! ;) ).

/Joakim

PS. Gästrummet i Lund är ledigt vid övernattningar i Skåne! DS.

2006-10-27 @ 11:18:58
Postat av: Joakim... igen!

PS. Och du har Andrew Young som instruktör i Göteborgsdojon... You lucky BASTARD! ;) http://www.budo.org DS.

2006-10-27 @ 11:24:39
Postat av: Saschen

Jisses, du upphör då aldrig att förvåna ;-) Då får man väl bara önska dig välkommen till Göteborg och hoppas att du kommer att trivas här uppe med allt vad det innebär - finna somrar är toppen i GBG, vet dock inte om man kan säga detsamma om vintrarna.. men men, Välkeommen - då kanske man kan få se lite mer av dig när man springer genom gatorna... ;-)

2006-10-27 @ 13:55:39
Postat av: mamma

Mycket storsint av din chef Sofia att bekosta din flytt. Jag vet inte hur många gånger jag sagt att nästa gång du flyttar så är det inte min tur att hjälpa till men den här gången blev det verklighet.
Pust stön... minns de andra gångerna ..

2006-10-27 @ 16:40:33
Postat av: Kusin Maria

Wow Björn vad säger man!
Du har verkligen många järn i elden.
Jag älskar också Göteborg.
Skall dit 4-5/1-07 och tävla på svenska mässan med Victor.
Önskar dig lycka till.
Kramiz.

2006-10-28 @ 16:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0