Nya lägenheten

Nya lägenheten

Såhär ser lägenheten ut för er som undrar. Vet inte hur mycket det går att se men det är i alla fall en etagevåning på 130 kvadratmeter, med väldigt små sovrum. Vi får bara 9 kvadratmeter var, rena korridorboendet - men å andra sidan väldigt fina allmänna utrymmen. På övervåningen blir det mediarum i det lite större utrymmet till vänster om trappen på kartan. Till höger blir det bibliotek.

På nedervåningen kommer panoramafönstret att bli loungeområde och den lilla fyrkantiga hörnan till höger om när man kommer ut från hallen, där ska vi ha en liten engelsk bar med kolonialanor (det är där mina afrikanska prylar som idag pryder vardagsrummet kommer hamna). Bilder på Drottning Victoria, svartvita foton på brittiska storviltjägare med byte och bärare och annat ska pryda väggarna där är det tänkt.

Mitt rum blir förmodligen det som är till vänster när man kommer in (uppåt på kartan). Vi ville båda ha det, men jag får det av Fredrik om jag lovar att ha ormen därinne på rummet. Så jag får bo ihop med Schnappi. Där ska jag även ha min sekretär och kanske en liten bokhylla.

I köket blir det Fredriks bord (även om jag fortfarand epå sikt tror vi måste skaffa ett rektangulärt bord eller evt använda mitt klaffbord där, för runda bord funkar inte i kök av den storleken, jag tror bara inte på det, men vi får se).

Min TV får följa med, och i princip är det ingenting av de nuvarande möblerna som inte ska med. Soffan och fåtöljen hamnar uppe i mediarummet (och på grund av att arkitekterna ritat fel så måste hyresvärden hyra in lyftkran när de ska ha upp grejor på åttonde våningen. Smidigt.

I huset finns det videokamera så man kan se vem som står vid porten. Vi bor på sjunde och åttonde våningen, längst upp. Vi kan själva reglera vatten, värme och annat i lägenheten. Lägenheten är uppkopplad till Birgerssons Brikks-system via stadsnätet GothNet och har även comhemkoppling och vanlig telefon (som vi absolut inte ska ha kvar kostnadsmässigt).

I huset finns även en carpool om man behöver låna bil nån gång, och med den har man tillgång även till nio andra bilpooler runtom i stan, så behöver man så kan man ordna. Inte HELT billigt om man vill använda den, men ändå. Det finns också övernattningslägenhet i huset som man kan boka in om man har gäster långtbortifrån (bra för föräldrar på besök, till exempel).

Ja, det var väl det hela skulle jag tro. Frågor på det?


Kommentarer
Postat av: Kusin Maria

Vilken fin lägenhet!
Får man fråga vad en månadshyra kostar?
Tycker du gör helt rätt som vågar flytta.

2006-10-29 @ 10:01:29
Postat av: cellen

ja, en fråga till protokollet - får jag flytta med? ;) haha skojade bara, skulle inte drömma om att lämna vissa personen här nere. men jag blir alldeles pirrig när jag läser .. vet ju hur mycket du längtat efter nåt sånt här.

2006-10-29 @ 13:38:03
URL: http://kryckans.blogg.se
Postat av: Jennie

Jaha, så var du på språng igen.... Liiiite närmare oss!!! Jippi!! Grattis och lycka till.

2006-10-29 @ 19:25:22
Postat av: Helenan

Ojijoj! Det var en lägenhet som heter duga.. bara det att det faktiskt är en möjlighet att ha lyftkran till hjälp är ju kanske det coolaste jag hört 8) Grattis till lägenheten! Den förtjänar du.

2006-10-30 @ 09:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0