Hemma igen - lite grann

Ja, så var man hemma från Tyskland igen och alla resorna. Ledsen att jag missade gratta dig på födelsedagen kusin Maria - du får ha en gratulation på allmän plats, här alltså, i efterhand istället! Men inte ska vi väl räkna åren längre, det slutade jag med när jag fyllde 25.

Tyskland var trevligt och mässan var som vanligt en odyssé i spel. Mycket spännande och roligt fanns det. Jag handlade en 10-15 nya spel. Inte så många som vanligt, jag var lite mer selektiv i år och kom nog hem med några av mässans bättre, vill jag i alla fall tro. Som vanligt fick jag dock inte med allt utan fick be Peter ta hem en väska + lite löst på egen hand. Men nu är samlingen snart utökad. Dags för fler bokhyllor.

Det var härligt att komma iväg en sväng till utlandet och det kändes ganska kul att åka runt i den tyska landsbygden med deras olika tåg för att komma till och från flygplatserna. Düsseldorf är bäst att flyga till om man ska till Essen. Och hotellet (Mövenpick, som glassen, de ägs av samma kedja) var fantastiskt och låg alldeles vid stationen med ingång till tunnelbana som ledde till mässan alldeles intill. Perfekt, helt enkelt.

Schnitzel på restaurang Balkan blev det också, och chans att träffa lite andra gamers från Göteborgstrakten som jag inte sett på ett tag. Det var trevligt!

Och idag har jag varit lite slö och förberett mig för imorgon, det blir en vecka i Göteborg den här veckan. Skulle egentligen inte stannat så många dagar, men en vän ska åka ner på fredag och då tänkte jag vänta och åka samtidigt istället.

Sen är det slutåkt på ett tag, sen blir nästa uppfärd förmodligen och förhoppningsvis Fredriks fest den 18e November. Och snart har jag tenta också, ska ta och ringa mina två kursare för att få anteckningarna från den gången jag missade.

Nå, det var väl allt för den här gången. Ha det bra allihop!

Kommentarer
Postat av: Maria

Björn!
Det är helt ok.
Nu tillhör man yngre medelåldern.
Kram.

2006-10-23 @ 10:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0