födelsedagsfirande

Igår var mamma och kalle och pauline och ingemar här och det blev paket i stora lass. Nu har jag fått glas och böcker av Fredrik, en rejäl gjutgärnsgryta att laga mat i av mamma och presentkort på Brothers likaså. Utmärkt. Med en rejäl bit smörgåstårta firades det och sedan bar det av till Hörby för spel med grabbarna. Mycket angenämt sätt att fira dagen efter födelsedagen på! Riktigt skoj - fast jag var lite trött i ögat när jag kom hem vid fyra inatt.

Helt underbart, tack till alla som involverades i min gårdag, det var supermysigt.


Idag läser jag om hur "folket" (dvs medierna) kräver att även kulturministern ska avgå. Det kommer hon säkert göra för att få tyst på snacket. Reinfeldt har gjort en liten taktisk miss, han skulle sparkat båda samtidigt, nu kommer han få längre utdragen kamp kring det. Samtidigt tycker jag det är lite löjligt i vissa fall. Att inte ha betalt tv-avgift, ska det verkligen diskvalificera folk? Gå på porrklubb för statens pengar verkar gå bra, och misshandla vakter på krogar också, liksom att ljuga för folk vad gäller tsunamin - men akta dig för att köpa en toblerone på fel kreditkort eller för att inte betala din tv-licens. Det känns som om perspektivet är helt snedvridet.

Borelius skulle nog åkt i vilket fall - att ha en villa ägd av bolag i skatteparadis är inte ovanligt bland folk, och inte heller olagligt i sig själv, men det går inte an för någon att tro att de är något. Tidningarna är skarpa på den punkten och menar att detta är en gigantisk skandal. Det är klar tdet är - då säljer man ju fler lösnummer.

Så kulturministern avgår i veckan. Hon ska vara SVT-chef och betalar inte sin licens, då är det lite katastrof. Är det någon mer än jag som reflekterat över att båda de som tidningarna nu avsatt är gamla före detta journalister? De enda två i regeringen som är det (eller var). Intressant, hur media fokuserar på dem. Jag undrar varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0